دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 29 - 04 - 2024

Communist party of iran

برگزارى مراسم گراميداشت روز كومه له در كلن آلمان

روز شنبه هفدهم ماه فوریه ۲۰۲۴ برابر با بیست ‌هشتم  بهمن ماه ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت روز کومەله در آلمان  برگزار گردید.

ابتدا رفقا آرزو بیکس و رزگار خلیفه زاده با زبان کردی و فارسی  ضمن خوش آمدگویی به حاضرين و سخنی کوتاه در ارتباط با روز كومه له را بيان نمودند و روال پیشبرد مراسم را به اطلاع حضار رساندند. سپس مراسم با سرود انترناسیونال سرود جهانی طبقه کارگر از طرف گروه سرود شروع شد و به یاد تمامی جانباختگان راه آزادی و سوسیالیزم و همچنین رفیق افشین ناظمی کادر و عضو فداکار و دلسوز  کومه له و حزب کمونیست ایران که در این اواخر زندگی را وداع گفت، یک دقیقه سکوت اعلام گردید سپس مجری برنامه  سکوت را با دکلمه ای  به پایان رساند.

سپس رفیق محمد کمالی  عضو کمیته مرکزی کومەلە و حزب کمونیست ایران سخنانی به این مناسبت ایراد نمود.

بعد از سخنرانی رفیق محمد کمالی  سرود “سور سوار” از طرف  رفقای گروه سرود تقدیم حضار گردید برنامه با خواندن   شعری از شاعر شیرکو بیکس توسط رفیق شیوا سبحانى به زبان فارسی  ادامه پیدا کرد.

در ادامه نام سازمان و تشکل هايى که به مناسبت روز کومه له پیام تبریک و يا دسته گلی را تقدیم مراسم کرده بودند توسط مجری برنامه خوانده شد. نام این احزاب به شرح زیر می‌باشد. 

کانون زندانیان سیاسی در تبعید

سازمان راه کارگر

شورای نیروهای چپ و کمونیست در کردستان

حزب کمونیست کارگری ایران -حکمتیست

کمیته کردستان اتحاد سوسیالیستی کارگری

کمیته خارج کشور سازمان فدائیان اقلیت

هسته اقلیت

حزب کمونیست کارگری ایران

حزب دمکرات کردستان ایران -کمیته آلمان

شورای همکاری مبارزات مردم ايران – كلن

پارتی ژیانی آزادی کردستان -پژاک


در ادامه رفیق حیات الماسی  با خواندن  قطعه شعری به زبان کردی فضای خاصی به سالن دادند. در ادامه رفیق فرزاد مرادی نیا فعال مستقل کارگری و يكى از شاهدان و شرکت کنندگان جنبش اخیر جنبش انقلابی ژینا پیامی را تقدیم شرکت کنندگان کردند در ادامه رفیق مینا زرین فعال جنبش زنان و ‌زندانی سیاسی سابق سخنرانی کوتاهی را تقدیم حضار کردند. رفقا اوین رضایی وارتین مرادی هر کدام قطعه موزیکی را اجرا کردند و در آخر برنامه با اجرای سرود انقلابی از طرف رفیق هادی پیرخضرى به پایان رسید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: