چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | 19 - 06 - 2024

Communist party of iran

بررسی اطلاعات جدید درمورد مدل‌سازی تولید سلاح اتمی ایران، توسط آمریکا و اسرائیل

نشریه اکسیوس از قول چهار منبع آگاه گزارش داده است که آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در حال بررسی اطلاعات جدید از «مدل‌سازی کامپیوتری دانشمندان هسته‌ای ایران برای پژوهش و توسعه تسلیحات هسته‌ای» هستند.
دو مقام آمریکایی به همراه یک مقام کنونی و یک مقام سابق اسرائیلی روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد به این نشریه گفته‌اند که مقامات ارشد آمریکا و اسرائیل روز سه‌شنبه در کاخ سفید پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در قالب «گروه مشورتی راهبردی اسرائیل و آمریکا» (اس‌سی‌جی) دیدار خواهند کرد.
برخی مقامات اسرائیلی و آمریکایی درباره اطلاعات جدیدی که از (مدل‌سازی کامپیوتری پژوهش و توسعه تسلیحات هسته‌ای) دانشمندان هسته‌ای ایران کسب شده، می‌گویند : « این موضوع بسیار نگران‌کننده‌ و هشداری نسبت به بلندپروازی‌های جمهوری اسلامی برای تولید بمب هسته‌ای است و تبدیل شدن درگیریهای موقت اسرائیل و حزب الله چنانچه به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود، این جنگ ممکن است دامن ایران را بگیرد و در چنین حالتی آمریکا و اسرائیل باید از توان دسترسی ایران به سلاح اتمی مطمئن شوند. »
اما برخی دیگر بر این عقیده‌اند که : « اطلاعات جدید دلیلی بر تغییر سیاسی و استراتژی ایران برای دست یافتن به تسلیحات هسته‌ای نیست. »

اشتراک در شبکه های اجتماعی: