دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ | 02 - 09 - 2024

Communist party of iran

برای رهبران غربی، هیچ خط قرمزی برای اسرائیل وجود ندارد!



لبنا مسروآ -
 میدل ایست آی



حملات کرانه باختری: برای رهبران غربی، هیچ خط قرمزی برای کشتار اسرائیل وجود ندارد.


اسراییل با حمایت ایالات متحده و دیگر قدرت های غربی این جسارت را یافته و احساس می کند که می تواند با جاری کردن آتش جهنم بر سر همه فلسطینی ها از وجود آنها خلاص شود.


حملات نظامی اسرائیل به چهار اردوگاه پناهندگان و تقریباً هر شهر در شمال کرانه باختری اشغالی با استفاده از تسلیحات جنگی، فرودهای هلیکوپتری به سبک کماندویی، پهپادها و بولدوزرها، نمی‌توان به عنوان پاسخی به جنگ غزه دسته‌بندی کرد.
این حملات بسیار فراتر از یک عملیات «مقابله با تروریسم» است که اسرائیل ادعا می‌کند.
یک عضو ارشد فتح که با محافل امنیتی ارتباط نزدیکی دارد به من گفت که جنگ در کرانه باختری قبل از حمله حماس در ۷ اکتبر سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود.
این عملیات به دلیل جنگ غزه به تأخیر افتاد، اما در عین حال با آن پالایش و تقویت شد.
وقتی اسرائیل دید که ایالات متحده و اروپا تا چه حد حاضرند خون فلسطینیان را در غزه تحمل کنند – چقدر ویرانی، چند میلیون آواره و برای چه مدت – اسرائیل جسارت پیدا کرد که همان جهنم را بر هدف واقعی خود یعنی کرانه باختری اشغالی تحمیل کند.

با سرکوب کرانه باختری، مردم فلسطین می‌توانند برای همیشه با دولت خود خداحافظی کنند.
این پیامی است که بتسلئل اسموتریچ، وزیر افراطی و شهرک‌نشین که برای انتقال حکومت کرانه باختری اشغالی از کنترل نظامی به کنترل غیرنظامی کار می‌کند، به طور مداوم و علنی اعلام کرده است.
مانند جنگ غزه، «عملیات اردوگاه‌های تابستانی» عمدتاً به گروه‌های مقاومت محلی یا رهبران آن‌ها هدف‌گیری نمی‌کند، اگرچه برخی از آن‌ها تاکنون هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.
حملات زمینی و هوایی به جنین، طولکرم و طوباس، همراه با محاصره و بستن بیمارستان‌ها و بازداشت پزشکان، همگی به جمعیت غیرنظامی معطوف شده است، درست همانطور که در غزه بود.

بولدوزرها نه برای باز کردن راهی برای تانک‌ها، بلکه برای کندن لوله‌های آب و زهکشی‌های حیاتی برای زندگی وارد عمل می‌شوند، با علم کامل به اینکه در شش ماه آینده، کرانه باختری اشغالی با شیوع بیماری‌های بزرگ و اپیدمی‌ها مواجه خواهد شد، درست همان‌طور که اکنون در غزه رخ داده است.
و بیایید این تصور را کنار بگذاریم که این فقط برنامه اسموتریچ برای الحاق بخش اعظم کرانه باختری به طور پنهانی و مجبور کردن جمعیت زیادی به نقل مکان به منطقه A – منطقه‌ای که هنوز اسماً تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) است – یا حتی بهتر از آن، از دیدگاه اسرائیل، به اردن است.
این یک طرح دولتی است. اندکی پس از آغاز حمله ارتش، وزیر امور خارجه اسرائیل، اسرائیل کاتز، خواستار انتقال جمعیت شد – تحت پوشش «تخلیه موقت.»
کاتز گفت: «این یک جنگ برای همه چیز است و ما باید آن را ببریم.»

هدف بالینی
خود اسموتریچ در سخنرانی‌ای برای شهرک‌نشینان که توسط یک فعال «صلح اکنون» ضبط شده بود، فاش کرد که طرح او از حمایت کامل نخست‌وزیر برخوردار است. اسموتریچ گفت: بنیامین نتانیاهو «کاملاً با ماست.»
او برنامه خود را برای تغییر غیرقابل برگشت نحوه حکمرانی در کرانه باختری اشغالی به عنوان «فوق‌العاده دراماتیک» توصیف کرد و افزود که «چنین تغییراتی دی‌ان‌ای یک سیستم را تغییر می‌دهد.»
برای شهروندان عادی یهودی اسرائیل، عملیات کرانه باختری به نوعی ضروری و حیاتی است.
اگر جامعه بین‌المللی به ما اجازه داد تا بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه منتقل کنیم، آنها به خود می‌گویند، ما می‌توانیم همین کار را در کرانه باختری انجام دهیم، بدون تعهدات قانونی اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر؛ بدون هیچ محدودیتی یا خط قرمزی.
و بدترین قسمت آن این است که، آن‌ها حق دارند این نتیجه را بگیرند.
غزه برنامه اسموتریچ برای الحاق کرانه باختری اشغالی را به سرعت بیشتری سوق داده است.
از ۷ اکتبر، مرز بین شهرک‌ها و ارتش که قبلاً نیز مبهم بود، به طور کامل محو شده است، همانطور که هاآرتص در یک سرمقاله اشاره کرد.
شهرک‌نشینانی که قبل از ۷ اکتبر خانه‌ها و محصولات فلسطینی‌ها را به آتش می‌کشیدند، دوباره با لباس‌های نظامی و با سلاح و اختیارات ارتش اسرائیل ظاهر شده‌اند.

تنها در ۱۰ روز پس از حمله حماس، ۶۲ فلسطینی کشته و ده‌ها نفر در حملات شهرک‌نشینان زخمی شدند، در حالی که ایست‌های بازرسی برپا شد – و همه این‌ها با هدف بسیار خاصی: بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه‌ها و مزارع‌شان.
غیرانسانی بودن این دوران به عنوان یک روزنامه‌نگار و به عنوان یک انسان من را می‌ترساند. هر فلسطینی می‌داند که اسرائیل دارای مصونیت کامل است، آزادی کامل برای انجام هر کاری که بخواهد با ما.
سازمان حقوق بشری اسرائیلی «بتسلم» مستند کرده است که هشت جامعه کامل، خانه ۸۷ خانواده به تعداد ۴۷۲ نفر، از جمله ۱۳۶ کودک، در یک هفته از خانه‌های خود رانده شدند.

فریب صداهای عقلانی و به طور فزاینده‌ای منفرد که از سوی نخبگان امنیتی اسرائیل می‌آیند را نخورید. رونن بار، رئیس شین بت، هشدار داد که خشونت فزاینده شهرک‌نشینان در حال وارد کردن «خسارات وصف‌ناپذیر» به اسرائیل است.حملات به اردوگاه‌های پناهندگان بلاطه، نور شمس، جنین و فارع هدفی بالینی دارند.
این اردوگاه‌ها نمایانگر تراکم جمعیت فلسطینی از تمام اقشار هستند. هدف اسرائیل پاکسازی قومی این اردوگاه‌ها برای محو آخرین آثار ادعای اصلی مردم فلسطین در مورد حق بازگشت است.
تشکیلات خودگردان فلج شده است. این تشکیلات پاسخی به این حمله گسترده به وطن خود ندارد.
یکی از افراد مطلع از فتح به من گفت: «هیچ برنامه جدی وجود ندارد، زیرا مهمترین جنبه مقاومت در برابر اقدامات اسرائیل داشتن یک رهبری واحد فلسطینی و یک دیدگاه واحد فلسطینی است که به معنای پایان دادن به اختلافات بین فتح و حماس خواهد بود. با این حال، تشکیلات خودگردان در این باره جدی نیست.»

بدون خطوط قرمز
واکنش فلسطینیان بدون رهبری مشخص نیست. اما به یاد داشته باشید که هیچ یک از رویدادهای بزرگ که مسیر این درگیری را تغییر دادند، پیش‌بینی نشده بودند.
هیچ کس انتفاضه اول را پیش‌بینی نکرد. هیچ کس عملیات «طوفان الاقصی» را پیش‌بینی نکرد.
یک فرد مطلع از فتح گفت: «واکنش‌های مردم فلسطین همیشه خلاقانه و متمایز است و هیچ یک از آن‌ها تسلیم نمی‌شوند.»
اما یک چیز قطعی است: نسل‌کشی، چیزی که جهان پس از هولوکاست قسم خورد که دیگر هرگز اتفاق نخواهد افتاد، در حال عادی شدن است. و این نه تنها بر آینده ما به عنوان فلسطینیان، بلکه بر آینده کل جهان تأثیر خواهد گذاشت.
هر روز، در طول ۱۱ ماه گذشته، من عکس‌هایی از اجساد مردگان، سرهای خرد شده و بخش‌هایی از بدن‌هایی که در کیسه‌های جسد جمع‌آوری شده‌اند، دریافت کرده‌ام.
به عنوان رئیس دفتر خاورمیانه برای «میدل ایست آی»، کار من بررسی و ارزیابی این تصاویر است. هیچ یک از تصاویر بربریت در رسانه‌های اسرائیلی یا جهان غرب ظاهر نمی‌شود – اما مخاطبان عرب و مسلمان هر روز آن‌ها را دریافت می‌کنند.
آنچه سربازان اسرائیلی انجام می‌دهند، می‌تواند در کشورهای دیگر نیز انجام شود. به نظر می‌رسد که ما به سوی یک دوره جدید از بربریت در حال خوابگردی هستیم.
و در حالی که این کشتار روزانه در حال وقوع است، نامزد جدید ریاست جمهوری دموکرات‌ها، کامالا هریس، انتخاب شد، در حالی که برگزارکنندگان کنوانسیون حزب تمام تلاش خود را کردند تا یک سخنران فلسطینی را از حضور در سکوی اصلی خود محروم کنند.
آنها به واشنگتن پست گفتند که این کار را به نام حفظ «اتحاد» کنفرانس انجام داده‌اند.
غیرانسانی بودن این دوران به عنوان یک روزنامه‌نگار و به عنوان یک انسان من را می‌ترساند.
هر فلسطینی می‌داند که اسرائیل دارای مصونیت کامل است و آزادی کامل برای انجام هر کاری که بخواهد با ما دارد.
شاید در درازمدت، دادگاه بین‌المللی دادگستری یا دادگاه کیفری بین‌المللی بتوانند بر تلاش‌های ایالات متحده و دیگران برای خفه کردنشان غلبه کند. اما هیچ یک از این‌ها در حال حاضر محافظتی برای جنین، طولکرم یا طوباس فراهم نمی‌کند. هیچ یک از این‌ها مانع از آن نمی‌شود که اسرائیل بمب‌های هزار پوندی بر روی چادرها بیندازد.
به عنوان یک فلسطینی، هر کجا که زندگی کنید – در غزه، در کرانه باختری اشغالی، به عنوان ساکن اورشلیم یا به عنوان یک شهروند اسرائیل – دولت اسرائیل می‌تواند هر کاری که بخواهد با شما انجام دهد. شما، خانه‌تان و خانواده‌تان می‌توانید از یک روز به روز دیگر ناپدید شوید، بدون اینکه سؤالی پرسیده شود.
غزه و اکنون کرانه باختری اشغالی به ما نشان داده‌اند که هیچ خط قرمزی وجود ندارد. چند کودک باید کشته شوند تا جهان این کشتار را متوقف کند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: