شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ | 24 - 08 - 2024

Communist party of iran

بدهی ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران؛ وعده وزیر: در مهر ماه پرداخت خواهد شد

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه اول شهریور وعده داد که بدهی دولت به کشاورزان گندم‌کار در مهر ماه سال جاری به آنان پرداخت خواهد شد. روزنامه شرق روز پنجشنبه میزان بدهی دولت به گندم‌کاران را بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی، غلامرضا نوری قزلجه در یک برنامه تلویزیونی گفت: از زمان تشکیل دولت، پرداخت پول گندم‌کاران به صورت نیمه رسمی دنبال شد و به دنبال منابع بودیم و افزود که باقی مانده بدهی دولت در مهرماه پرداخت خواهد شد.
این وزیر دولت مسعود پزشکیان توضیح نداد که این بدهی عظیم به کشاورزان چگونه و با چه منابع مالی در مدت کمتر از دو ماه به آنان پرداخت خواهد شد.


طی ماه های اخیر، مقامات جمهوری اسلامی بارها وعده پرداخت تسویه حساب با گندم‌کاران را داده اند که تاکنون تحقق نیافته است. این موضوع اعتراض کشاورزان و از جمله تجمع های آنان را به همراه داشته است.
در همین حال، روزنامه شرق با اعلام این موضوع که «نزدیک به ۱۰ روز دیگر کشت پاییزه از مناطق سردسیر ایران شروع می‌شود نوشت: اما کشاورزان دست خالی هستند و ناچار شده‌اند برای خرید کود، سم، بذر و اجاره ماشین‌آلات مقروض شوند.
دولت تا امروز بیشتر از ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است و خرید گندم همچنان ادامه دارد اما از پول آن خبری نیست.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: