جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

بازنشستگان مخابرات بار دیگر در ده ها شهر با برپایی تجمعات و راهپیمایی، به اعتراضات خیابانی خود ادامه دادند

بازنشستگان مخابرات، نسبت به گسترش فقر، محرومیت از حق امنیت شغلی و اقتصادی، سو مدیریت، عدم توجه مسئولان به وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها معترض هستند. بازنشستگان مخابرات خواستار:

  • اجرای آئین نامه استخدامی مصوب سال ۱۳۸۹ این شرکت در روند حقوق ماهیانه بازنشستگی و افزایش میزان دسترسی آنها به خدمات بیمه های تکمیلی هستند.
  • بازنشستگان مخابرات در تجمعات اعتراضی خود به‌عدم اجرای آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ معترضند.
    این آیین‌نامه هنگام واگذاری شرکت به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام تصویب شده و مالک جدید را به پرداخت مطالبات بازنشستگان متعهد کرده است. هیات مدیره شرکت نه تنها از پرداخت مطالبات بازنشستگان سر باز زده است بلکه سهم بازنشستگان از پرداخت حق بیمه تکمیلی را از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش داده، و ملحقات مستمری بازنشستگی از قبیل حق خواروبار را به بهانه نبود نقدینگی قصع کرده است.
    همزمان با نپرداختن مطابات بازنشستگان به بهانه نبود نقدینگی خبرهایی درباره سوء استفاده و سوء مدیریت در مخابرات منتشر شده است، مشکلات شرکت افزایش یافته است و یکی از مشکلات ابهام در وضعیت صندوق تعاونی کارکنان مخابرات است که موجودی آن متعلق به کارکنان است اما وضعیتِ مبالغ قابل توجهی از اعتبارات این صندوق نامشخص است.
    این تجمعات امروز در ده ها شهر از جمله در:
  • زنجان،
  • شیراز،
  • بندرعباس،
  • کرمان،
  • بیجار،
  • خرم آباد،
  • زاهدان،
  • کرمانشاه،
  • رشت،
  • اهواز،
  • تهران،
  • اراک،
  • سنندج،
  • اردبیل،
  • تبریز،
  • ارومیه و
    برگزار شدند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: