بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خود در چندین شهر اقدام به راهپیمایی و برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.
دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲

بازنشستگان فولاد روز یکشنبه اول بهمن ماه، در چند شهر از جمله در تهران، دامغان، اصفهان ، مازندران و … به حضور خود در خیابان ها و پیگیری مطالبات خود ادامه دادند.
بازنشستگان صنایع فولاد در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواستههایشان از جمله :
- همسانسازی حقوقها و بیمه تکمیلی درمان
مطابق تجمعات مستمر یکشنبههای اعتراضی مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد دست به تجمعات زدند.
از دیگر مطالبات بازنشستگان فولاد و تامین اجتماعی : - پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰،
- حفظ ماهیّت فولادی با تغییر مفاد پیشنویس اساسنامه صندوق بازنشستگی فولاد،
- تکمیل اجرای طرح همسانسازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی،
- رفع مغایرتهای قانونی در صندوق بازنشستگی فولاد، قبل از تعیین هر چشماندازی برای صندوق مذکور،
- بازگشت جایگاه واقعی صندوق فولاد در برنامه هفتم توسعه،
عنوان شده است. در این راهپیمایی ها و تجمعات شعارهایی از جمله « نه سرما، نه گرما نیست جلودارشان» و « حاصل کار دولت، غارت جیب ملت» سر داده شد.
بازنشستگان تامین اجتماعی نیز در چند شهر از جمله در شوش ، اهواز و … راهپیمایی و تجمع کردند. در این تجمعات نماینگان بازنشستگان سخنرانی هایی انجام دادند. این بازنشستگان، خواستار افزایش حقوق برطبق تورم جاری در کشور هستند و از سوی دیگر اجرای طرح همسانسازی حقوق و مزایا را تنها گزینه برای برون رفت از وضعیت کنونی عنوان می کنند.
