سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

بازداشت ۷ زن فعال مدلینگ در بوشهر و 5 شهروند در سروآباد و میاندوآب

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری هفت زن به دلیل انتشار محتوای مدلینگ در صفحات اینستاگرامی فروش البسه، خبر داد. لوازم دیجیتال این شهروندان توقیف و پست‌های آنها حذف شده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن اعلام این خبر با اشاره به اجرای طرح موسوم به “نور”، دلیل بازداشت این شهروندان را انتشار و تولید محتوای مدلینگ در صفحات اینستاگرامی عنوان کرد.
حیدر سوسنی افزود: یکی از زنان به عنوان مدل، چهار شهروند دیگر به عنوان همکار در تولید محتوا و دو تن دیگر عکاس بودند که با یکدیگر همکاری کرده و از این طریق کسب درآمد میکردند.
به گفته این مقام انتظامی، این شهروندان هشت صفحه اینستاگرامی را اداره میکردند که پس از احضار و بازداشت، لوازم دیجیتال آنها توقیف و پست های تولید شده در صفحات اینستاگرامی متعلق به آنها با دستور مقام قضایی حذف شدند. در این گزارش به هویت و محل نگهداری این شهروندان اشاره ای نشده است.
پلیس ایران اجرای طرح موسوم به “نور” برای برخورد با زنان با پوشش اختیاری از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه به اجرا گذاشته است. از زمان آغاز این طرح که با هدف اعمال فشار مضاعف برای تحمیل حجاب اجباری به شهروندان اجرا شد، گزارشات متعددی از برخورد خشونت‌آمیز و بازداشت زنان بر سر حجاب منتشر شده است.
بازداشت سه شهروند در سروآباد اسنان کردستان
روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، سه شهروند به نام‌های امید شهداد، علی حسینی، و عمر حسینی از اهالی روستای دیوزنه در سروآباد مریوان،  به بوسیلۀ مأموران اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت شدند. آنها بدون ارائه حکم قضایی در خانه‌های خود بازداشت شده و به مکانی نامعلوم انتقال یافته‌اند و از علت بازداشت و اتهامات آنها اطلاعی در دست نیست.
میاندوآب: بازداشت دو شهروند          
   (https://www.kmmk.info/fa/44408/2024/%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%88%D8%9B-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88/)
روذچهارشنبە ۲۹ فروردین، دو شهروند اهل روستای حاجی حسن شامات از توابع میاندوآب  به اسامی امید قادرنژاد و محسن قادر رش توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. 
اتهام این شهروندان شرکت در مراسم نوروزی عنوان شده است. هر دونفر پس از بازداشتبه زندان مرکزی میاندوآب منتقل شدند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: