چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

بازداشت در بروجرد، بلاتکلیفی علی نسیمی و قرار جلب وفادار خوانندۀ رب اعتراضی

سه شهروند در بروجرد بازداشت شدند
فرمانده انتظامی بروجرد از بازداشت سه شهروند به دلیل آنچه توهین به نظام و مقدسات اسلامی در فضای مجازی عنوان شده، خبر داد. صفحات این شهروندان در شبکه های اجتماعی مسدود و آنها با دستور قضایی روانه زندان شدند.در این گزارش به هویت شهروندان بازداشتی اشاره ای نشده است.
بیش از ۵۰ روز بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت علی تسنیمی در بازداشتگاه آگاهی شاپور
علی تسنیمی، از کارکنان نشریه “فردای اقتصاد” علیرغم گذشت ۵۱ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه آگاهی شاپور تهران بسر میبرد.
تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی حاصل نشده است.
روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه، مریم شکرانی و زینب رحیمی، دو روزنامه‌ نگار در صفحات شخصی خود خبر از توقیف رسانه فردای اقتصاد به همراه خبرنگارانش از ساعت ۱۴ ظهر روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه دادند.
در تاریخ نوزدهم بهمن ماه، گزارشاتی مبنی بر محبوس بودن علی تسنیمی به همراه چند تن دیگر از همکاران، سهامداران و مدیران مالی این نشریه علیرغم گذشت سه روز منتشر شده بود.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.”
یک روز بعد، علی تسنیمی از کارکنان استودیوی فردای اقتصاد به همراه تعدادی از همکاران خود که برای چهارمین روز در ساختمان تحریریه این رسانه محبوس بودند، از محل کار خود خارج و به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور منتقل شدند.
قرار جلب دادرسی وفادار، خواننده رپ اعتراضی صادر شد
شعبه سوم دادسرای اوین قرار جلب به دادرسی آقای احمدپور را از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صادر کرد.
در قرار نهایی دادسرای انتشار یک موزیک در حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱” از مصادیق اتهامات مطروحه علیه این شهروند عنوان شده است.
همچنین برای او در خصوص اتهام اجتماع وتبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی/خارجی” به دلیل فقدان ادله کافی قرار منع تعقیب صادر شده است.
وی در روز پانزدهم بهمن ماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و در تاریخ سی بهمن همان سال با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
وفا احمدپور معروف به وفادار، خواننده رپ اعتراضی است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: