دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 29 - 04 - 2024

Communist party of iran

بازداشت۹۰۰ معترض به جنگ غزه، در جریان تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا

روزنامه واشینگتن پست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت نوشت، بر اساس آمار جمع آوری شده توسط این روزنامه دستکم ۹۰۰ نفر در ۱۰ روز گذشته در تظاهرات معترضان به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.
موج تازه تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا از ۱۸ آوریل (۱۰ روز پیش) با تحصن در دانشگاه کلمبیا آغاز شد. معترضان به جنگ غزه و طرفداران فلسطین در این اعتراضات خواهان برقراری آتش‌بس در جنگ غزه هستند.
پلیس نیویورک برای بیرون راندن معترضان به جنگ غزه از محوطه دانشگاه کلمبیا دست‌کم ۱۰۰ معترض را بازداشت کرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به رغم این‌که بامداد روز یکشنبه محوطه بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا آرام بود، اما پلیس در روز شنبه دست‌کم ۲۷۵ معترض را در دانشگاه‌های مختلف آمریکا از جمله دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون، دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس دستگیر بازداشت کرد.
در همین حال، اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌های کالیفرنیا، جورجیا و تگزاس در یک رای گیری نمادین به مدیریت این دانشگاه رای عدم اعتماد دادند و معتقدند که مدیریت این دانشگاه‌ها در خصوص نحوه برخورد با اعتراضات در این دانشگاه‌ها ناتوان بوده است.
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «می‌داند که احساسات بسیار قوی در این خصوص [در دانشگاه‌ها] وجود دارد» اما نحوه مدیریت این اعتراضات به عهده مقامات محلی است.
جان کربی به شبکه«ای‌بی‌سی» گفت: «مردم باید این توانایی را داشته باشند که دیدگاه‌های خود را آزادانه بیان کنند و به صورت عمومی به اشتراک بگذارند، اما این امر باید مسالمت آمیزباشد».

اشتراک در شبکه های اجتماعی: