ایرباس ۲۵۰۰ نفر را از بخشهای دفاعی و فضایی خود را اخراج میکند
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که «به دلیل وضعیت دشوار تجاری و بخصوص بخش متضرر تولید ماهواره» در بخشهای دفاعی و فضایی تا دو هزار و ۵۰۰ شغل را کاهش خواهد داد.
این شرکت روز چهارشنبه ۲۵ مهر گفت که این مشاغل، که حدود هفت درصد از کارکنان دومین قسمت بزرگ ایرباس را شامل میشود، پس از گفتگو با اتحادیههای کارگری در اواسط سال ۲۰۲۶ اجرا خواهد شد. شرکت ایرباس علاوه بر هواپیماهای مسافربری، ماهواره و سامانه انتقال آنها به جو زمین نیز تولید میکند و در شرکتهای اروپایی تولیدکننده جنگنده، موشک و برنامههای فضایی نیز سهام قابل توجهی دارد.
این شرکت در سهماهه دوم سال میلادی جاری به دلیل تأخیر در تکمیل یکی از پروژههای پیشرفته فضایی به نام «وانست» و افزایش هزینهها در بخش تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی حدود ۱٫۵ میلیارد یورو ضرردهی داشت.
کاهش دو هزار و ۵۰۰ شغل که اولین بار توسط خبرگزاری فرانسه گزارش شد بخشی از نتایج بازبینی همهجانبه ایرباس از کارکرد بخشهای دفاعی و فضایی این شرکت است که بیش از یک سال طول کشید.
