جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

ایران، اسرائیل و آمریکا در آماده باش کامل

جمهوری اسلامی روز جمعه ١٧ فروردین، بار دیگر متعهد شد که انتقام قتل فرماندهان ارشد و افسران نیروی قدس توسط اسرائیل را بگیرد. زمان و چگونگی این اقدام تلافی جویانه روشن نیست.روز جمعه، اجساد نظامیان کشته شده به ایران منتقل و راه پیمایی های «روز قدس» در سراسر ایران برگزار شد.
مقامات آمریکایی در واشنگتن و خاورمیانه روز جمعه گفتند که برای اقدامات تلافی جویانه احتمالی ایران آماده می شوند. نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در حالت آماده باش شدید قرار گرفته است. به گفته یک مقام اسرائیلی، اسرائیل نیز ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داده است، مرخصی یگان های رزمی را لغو کرده، برخی از نیروهای ذخیره را به واحدهای پدافند هوایی فراخوانده و سیگنال های GPS را مسدود کرده است.
تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که علیرغم درخواست ارتش اسرائیل، مردم این کشور سراسیمه به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و در تلاشند تا موادغذایی ذخیره کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه ١٦ فروردین، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره تهدید ایران گفتگو کرد. یک مقام ارشد دولت بایدن در این خصوص به رویترز گفت: «تیم‌های ما از آن زمان تاکنون در تماس منظم و مستمر بوده‌اند. ایالات متحده به طور کامل از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران حمایت می‌کند.» دو مقام ایرانی که خواستند نامشان فاش نشود، به نیویورک تایمز گفتند ایران تمام نیروهای مسلح خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده است و تصمیم گرفته است باید مستقیماً به حمله دمشق پاسخ دهد تا بازدارندگی ایجاد کند.
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع جمعیت حاضر در تهران که در مراسم تشییع جنازه افسران کشته شده در دمشق شرکت کردند، گفت ما رژیم صهیونیستی را مجازات خواهیم کرد. هیچ اقدامی از سوی هیچ دشمنی علیه نظام مقدس ما بی پاسخ نخواهد ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری هاست.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: