چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 24 - 04 - 2024

Communist party of iran

ایالات متحده ازعراق خواست که مانع حملات شبه‌نظامیان به سربازان آمریکایی شود

ارتش ایالات متحده به دنبال حملات ناموفق شبه‌نظامیان متحد ایران روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت، از دولت عراق خواست که اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهای آمریکایی چه در عراق و چه در سوریه انجام دهد.
حملات راکتی و پهپادی اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نخستین رخداد از این دست پس از حدود سه ماه محسوب می‌شود.
سرلشکر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، در سخنان روز سه‌شنبه خود از گمانه‌زنی درباره دلایل ازسرگیری حملات گروه‌های شبه‌نظامی عراقی به ارتش آمریکا خودداری کرد و صرفا از بغداد خواست که مانع این حملات شود.
وی که در نشستی خبری حضور یافته بود اظهار داشت: «این حملات باعث می‌شود که نیروهای ائتلاف و نیروهای عراقی به خطر بیفتند. ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را انجام دهند تا نسبت به امنیت نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه اطمینان حاصل شود.»
این مقام پنتاگون افزود: «اگر این حملات ادامه پیدا کند، ما برای دفاع از نیروهای خود تریدی نخواهیم کرد، همان‌طور که قبلا هم چنین کرده‌ایم.»
ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و ۹۰۰ سرباز در شرق سوریه دارد که ماموریت آنها مشاوره نظامی است. ارتش ایالات متحده در جریان حمله گسترده ایران به اسرائیل به یاری اسرائیل شتافت و ده‌ها فروند پهپاد و دست‌کم ۶ فروند موشک ایرانی را منهدم کرد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: