جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس و بی‌خبری از وضعیت حدود ۲۰ کارگر

در نتیجه وقوع انفجار در یک کارگاه معدن زغال‌سنگ در طبس، در استان خراسان جنوبی، تاکنون دست‌کم یک کشته برجای گذاشته است و از سرنوشت شماری از کارگران که در محل حضور داشتند خبری در دست نیست.
رسانه‌های ایران زمان این انفجار را حدود ساعت ۲۱ شامگاه شنبه ۳۱ شهریور گزارش کرده‌اند و به گفته امیر مرتاضی، رئیس اداره کار طبس، انفجار بر اثر نشت «گاز متان در بلوک ۳۰ شرکت معدنجو» رخ داد.


براساس این گزارش تعداد کارگران حاضر در این کارگاه استخراج ۲۳ نفر بودەاند، اما محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، گفت ۲۰ کارگر در معدن مشغول به کار بودەاند. آقای آخوندی بامداد یکشنبه ١ مهرماه، به تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «تاکنون ۱۱ کارگر معدن که مصدوم شده و دچار مسمومیت گاز شده بودند با کمک نیروهای امدادی احیا، و به بيمارستان منتقل شدند».


او در عین حال گفت : « که تعداد فوتی‌ها و مصدومان هنوز به طور دقیق مشخص نیست و نیروهای امدادی در تلاش هستند که کارگران محبوس را زنده از معدن خارج کنند.» از هویت کارگری که جسد او بیرون آورده شده گزارشی منتشر نشده است.
لازم به ذکراست، شهریور سال گذشته (١٤٠٢) نیز انفجار گاز در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان به کشته‌شدن شش کارگر منجر شد.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: