پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

اعتصاب و تجمع اعتراضی: مشهد، قزوین، خرم آباد،اهواز، شوش، راسک، مازندران و بندر عباس

تجمع اعتراضی نیسانداران مشهد
روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از نیسان داران در مقابل ساختمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی واقع در مشهد تجمع کردند.
تجمع این افراد در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و دیگر مطالبات شان صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین
روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین دست به تجمع زدند.
این تجمع در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات این شهروندان در مقابل دادگستری استان قزوین صورت گرفته است. این افراد، علیرغم پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.
تجمع اعتراضی خریداران پروژه مسکن‌ سازی آبشار طلایی در خرم آباد
روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، گروهی از خریداران پروژه‌ مسکن ملّی در شهر خرم‌ آباد موسوم به پروژه‌ آبشار طلایی مقابل استانداری لرستان تجمع کردند.
این شهروندان از تأخیر سه‌ ساله در ساخت منازل این پروژه شکایت دارند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود هستند. آنها میگویند که به خاطر همکاری‌ نکردن شهرداری در صدور پروانه‌ ساخت و همچنین پایین‌ بودن تعداد پیمانکارها نسبت به تعداد بالای واحدها (۲۲۰۰)، این پروژه در مرحله‌ بتن‌ ریزی متوقف شده است.
معترضان همچنین می‌گویند مبلغ ۴۰ میلیون اولیه را سه سال پیش پرداخت کرده‌اند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در اهواز
به گزارش شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.
بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌ های آنها صورت گرفته است.
تجمع کارگران فصلی نیشکر میان آب در شوش
روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه، گروهی از کارگران فصلی کشت و صنعت نیشکر میان آب با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری شوش، خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود شدند.
گزارش حاکی است: شماری از کارگران فصلی مزارع نیشکر کشت و صنعت میان آب که از چند روز پیش به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود و دو ماه مزد معوقه اعتراض کرده‌ اند، با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری شوش بر تحقق خواسته‌های خود پافشاری کردند. آنها خواستار آغاز فعالیت خود در مزارع نیشکر و دریافت مطالبات پرداخت نشده خود هستند.
این کارگران که در حال حاضر منتظر بازگشت به کار خود در مزارع نیشکر هستند و وضعیت شغلی آن‌ها نامشخص است، گفتند: کارگران مزارع نیشکر، فصلی کار می‌کنند و با شروع فصل برداشت مزارع نیشکر که با ماشین‌ آلات نی‌ بری انجام میشود تا اواسط اردیبهشت ماه که شروع فصل کشت و آبیاری مزارع است، کاری برای انجام دادن ندارند. همچنین دیگر مطالبه ما، تبدیل وضعیت شغلی از فصلی به دائمی و مشخص شدن وضعیت دو ماه حقوق معوقه فصل قبل است که هنوز دریافت نکرده‌ ایم.
اعتصاب رانندگان کامیون در راسک
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از رانندگان کامیون در راسک، در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت و دیگر مطالباتشان در مقابل کارخانه سیمان جکیگور از توابع بخش مرکزی راسک،  دست به اعتصاب زدند.
گفته می‌شود که کرایه بار این کامیون داران به دلیل قطع سهمیه سوخت از سوی شرکت نفت برای آنها بسیار پایین است و آنها قادر به فراهم کردن مایحتاج و هزینه‌ های خود و خودروها نیستند. آنها با وجود اعتراض و اعتصاب، هیچگونه پاسخی از سوی مسئولین دریافت نکرده‌ اند.
اعتصاب پزشکان خانواده در مازندران
روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از پزشکان خانواده در استان مازندران، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و عدم رسیدگی به خواسته هایشان، از انجام فعالیت امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.
پرداخت نشدن سه ماه حقوق و نیز سه فصل هزینه ۲۰ درصد ارزیابی پزشکان خانواده شهری از سوی تامین اجتماعی، باعث شد تا تعدادی از پزشکان خانواده در استان مازندران دست به اعتصاب بزنند و یا خدمات به مراجعه کنندگان ارائه نکنند و یا اینکه در صورت ارائه خدمات به آنها هزینه ویزیت گزاف دریافت کنند.

تجمع اعتراضی در بندرعباس در پی کشته و زخمی‌شدن دو سوختبر با شلیک مستقیم نیروی انتظامی

حال‌وش، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از تجمع اعتراضی شهروندان بندرعباس در پی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی به دو سوخت‌بر و کشتن یکی از آن‌ها خبر داد.
بر اساس این گزارش و ویدیوهای منتسب به آن در شبکه‌های اجتماعی معترضان در بندرعباس با اعتراض به کشته و زخمی شدن دو سوختبر جوان به‌دست نیروهای انتظامی کلانتری ۱۳ این شهر با شعار اعتراضی «پلیس قاتل نمی خواهیم نمی خواهیم» مقابل فرمانداری این شهر تجمع کرده و با وارد شدن به ساختمان فرمانداری خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به این اقدام پلیس شدند.

حال‌وش هویت سوختبر کشته‌شده را امیر محمد چترٍ سحر اعلام کرده است. 
اعتصاب کارگران «کاغذ پارس طبیعت سلولز» ادامه دارد؛ بازگشت به کار ۱۰۰ کارگر 
کارگران کارخانه «کاغذ پارس طبیعت سلولز» روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، به اعتصاب ادامه دادند و در مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند.
کارگران این شرکت که روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت، در نشستی با اعضای شورای تامین شهرستان شوش موفق شده بودند حدود ۱۰۰ تن از همکاران اخراجی خود را به کار بازگردانند، همچنان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانکاری به قراردادی و تامین امنیت شغلی هستند.
این در شرایطی است که شورای تامین شهرستان شوش به کارفرمای کارخانه «کاغذ پارس طبیعت سلولز» فرصتی سه ماهه برای تغییر قرارداد کار کارگران دادند.
ایلنا اشاره کرد که کارگران این کارخانه می‌خواهند شرکت پیمانکاری فعال در این واحد صنعتی که «هیچ مسئولیت و تعهدی را در قبال کارگران نمی‌پذیرد، کنار گذاشته شود.
اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس طبیعت سلولز از روز اول اردیبهشت و پس از تعطیلی برخی از خطوط تولیدی و اخراج حدود ۱۰۰ تن از همکاران‌شان، در مقابل این واحد صنعتی و نیز فرمانداری شروع شده است.
حدود ۶۰۰ کارگر در واحد قدیمی کاغذسازی پارس و حدودا ۲۵۰ کارگر در واحد طبیعت سلولزی که از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد، تحت مسئولیت هلدینگ کاغذ پارس مشغول کار هستند..

اشتراک در شبکه های اجتماعی: