اعتصاب رانندگان قطار باری و مسافربری آلمان برای ۳۵ ساعت کار در هفته
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

اتحادیه رانندگان قطار آلمان (GDL) دور دیگری از اعتصاب برای دستیابی به خواست ۳۵ ساعت کار در هفته را از عصر چهارشنبه ۱۶ اسفند (شش مارس) آغاز کرد. عصر روز چهارشنبه قطارهای حمل و نقل بار اعتصاب را شروع کردند و از ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه ۱۷ اسفند اعتصاب قطارهای مسافربری شروع شد.
در ماههای اخیر آلمان شاهد اعتصاب مکرر اتحادیه رانندگان قطار بوده، اما مذاکرات میان این اتحادیه با شرکت ملی خدمات قطار آلمان ، هر بار شکست خورده است.
اعتصاب قطارهای باری تا عصر روز جمعه ادامه دارد. تا ساعت یک بعدازظهر روزجمعه نیز محدودیتهای قابل توجهی در انتظار مسافران است. دویچه بان تخمین میزند که جدول زمانی حرکت قطارها تا روز شنبه به حالت عادی بازنگردد.
اعلام شده است که تنها حدود ۲۰ درصد از قطارهای مسافتهای طولانی به کار ادامه میدهند. به گفته دویچه بان (Deutsche Bahn)، تاثیر این اعتصاب بر قطارهای منطقهای بسته به منطقه متفاوت است.
این پنجمین اعتصاب در چانهزنی میان اتحادیه رانندگان با شرکت ملی قطار آلمان است که از آبان ماه سال جاری آغاز شده. به گفته کلاوس وسلسکی، رئيس اتحادیه، کارکنان میخواهند با این اعتصاب بار دیگر توجه عمومی را به خواسته اصلی آنها یعنی ۳۵ ساعت کار در هفته با حقوق کامل جلب کند.
هنوز مشخص نیست که آیا اتحادیه در ایام عید پاک که بسیاری در آن برنامه سفر ریختهاند نیز اعتصاب خواهد کرد یا خیر. وسلسکی در این باره اظهار نظری نکرد، اما اعلام کرد که در آینده طول مدت بین زمان شروع اعتصابات و اطلاعرسانی پیشاپیش درباره آن بسیار کمتر خواهد بود. پیشتر روال بر این بود که اعلام زمان اعتصاب دو روز قبل از آن صورت میگرفت.
به این ترتیب تنظیم مسافرت با قطار برای مشتریان دویچهبان در آینده بازهم دشوارتر خواهد شد.
