اعتراض 22 همبندی نرگس محمدی به تصمیم بالادستی ها برای عدم انتقال او به بیمارستان
جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳

نگرانیها در مورد وضعیت سلامت نرگس محمدی فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین رو به افزایش است. ۲۲ همبندی محمدی روز ۳ آبان با انتشار نامهای ضمن اشاره به بیماریهای جدی و متعدد این برنده جایزه نوبل صلح، خواستار رسیدگی پزشکی به او شدهاند.
آنها در عین حال به عدم انتقال نرگس محمدی به بیمارستان شدیدا اعتراض کردهاند.
در این نامه شرح داده شده است که نرگس محمدی اولین بار ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به علت درد در ناحیه سینه به بیمارستان اعزام شده و پزشک برای او دستور انجام آنژیوگرافی نوشته است و او میبایست خرداد ماه ۱۴۰۳ برای انجام عمل آنژیو به بیمارستان اعزام میشده اما این کار با یک ماه و نیم تاخیر در ۱۸ تیرماه انجام شده است. در این مراجعه اما پزشکان متوجه تودهای در پستان خانم محمدی میشوند و با انجام بیوبسی و “به دلیل نگرانی از نیاز فوری به عمل جراحی، عمل آنژیو را به تعویق انداختند”.
” همبندیان نرگس محمدی در ادامه نامه نوشتهاند: بنا به دستور پزشک، او باید شهریور ماه برای عمل آنژیو به بیمارستان اعزام میشد. در این مدت علاوه بر سه نامه از سوی پزشک متخصص بیمارستان، پزشک معتمد زندان نیز او را معاینه کرده و خواهان اعزام اورژانسی او به بیمارستان شد. رئیس بهداری اوین نیز ضرورت اعزام اورژانسی او به بیمارستان را به مسئولان زندان بارها متذکر شده، اما زندان از اعزام نرگس امتناع کرده و دلیل آن را دستور نهادهای بالادستی عنوان میکند.
