سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 23 - 04 - 2024

Communist party of iran

اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه، شوش و اراک

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اراک، شوش و کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان شوش در برابر فرمانداری این شهر تجمع کرده و خواهان پاسخگویی به خواسته‌های خود شدند. آنها با شعار «مرگ بر رئیسی» اعتراض خود را به عملکرد دولت در رابطه با گرانی و تورم ابراز کردند. اعتراضات بازنشستگان در کرمانشاه، در برابر استانداری برگزار شد. بازنشستگان در اعتراض به پایمال شدن حقوق و مستمری‌شان شعار «مرگ بر رئیسی» سر دادند. آنها با پهن کردن سفره خالی در برابر استانداری شعار می‌دادند: «نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت» آنها همچنین در اعتراض به اضافه شدن ۱۰ درصدی حقوق در مقابل تورم ۱۰۰ درصدی شعار می‌دادند: «تورم ۱۰۰ درصد حقوق ما ۱۰ درصد.» بازنشستگان در اراک با شعار «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم» بر ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواسته‌های خود تاکید کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی روز شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ اعتراضات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف کشور برگزار کردند. بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراضات خود بر علیه دولت رئیسی و مجلس شعار داده و خواهان افزایش حقوق خود بر مبنای مصوبات شورایعالی کار شدند. این اعتراضات در نزدیک به ۳۰ شهر برگزار گردید.

ماموران امنیتی در تهران با بازداشت چند تن از بازنشستگان، اجازه گسترش تجمع اعتراضی بازنشستگان را نداده و آنها را متفرق و یا بازداشت کردند.

خواسته اصلی بازنشستگان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بر مبنای مصوبات شورای عالی کار می‌باشد. دولت رئیسی در چند ماه گذشته چندین بار وعده محقق کردن خواسته‌های بازنشستگان را داده، اما هیچ اقدامی برای محقق کردن آن انجام نداده است.

صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست، وارد بحران شده اما مقامات دولتی سعی در پنهان کردن آن داشتند. از میان ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور اغلب آنها درگیر چالش‌های متعدد برای تامین منابع مالی خود هستند. دراین میان ۴ صندوق به صورت کامل توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان خود را ندارند.

مقامات حکومتی در ۴۰ سال گذشته با دست‌اندازی بر روی سرمایه‌های این صندوق‌های بازنشستگی همواره، مقداری از کسری بودجه خود را تامین کرده‌اند. این اقدام به ورشکستگی صنـدوق‌های منجر شده است. سرقت سرمایه‌های بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها باعث هر چه فقیرتر شدن آنها شده است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: