پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیۀ کمیته مرکزی کومه‌له در مورد شکست مضحکۀ انتخابات شکست حکومت اسلامی سنگری برای پیشروی های بعدی


چنانچه از پیش محرز بود روز جمعه١١ اسفند مردم مبارز در سراسر ایران و به ویژه در کردستان علیرغم تمام تلاشهای برنامه‌ریزی شدهو تهدیدات سران حکومت و دستگاههای امنیتی و سرکوبگر رژیم، پای صندوقهای رأی نرفتند و در یک رویارویی آشکار حکومت اسلامی را شکست دادند. نتایج ملموس و میدانی نشان داد که در سراسر ایران و به ویژه در کردستان، حوزه‌های رأی گیری بسیار بیشتر از گذشته خلوت و سوت و کور بود و به جز عوامل رژیم و تعداد کمی دیگر که به دلائل مختلف پای صندوقهای رأی رفتند، مردم آزادۀ ایران در ابعاد توده‌ای مضحكه انتخابات حکومت اسلامی را با شکست مفتضحانەای روبرو ساختند. مردم مبارز با این اقدام سیاسی نشان دادند که مشروعیتی برای حکومت جمهوری اسلامی قائل نیستند. بسیاری از تشکلهاى کارگری و دیگر نهادهای اجتماعی بی محابا و جسورانه با انتشار اطلاعیه و بیانیەهای سیاسی مستدل، آشکارا و قاطعانه اعلام کردند در نمایش انتخابات رژیم شرکت نخواهند کرد و رأی آنها سرنگونی کلیت حکومت اسلامی است. مراکز آماری از مشارکت ١٦درصدی مردم در این نمایش انتخاباتی سخن گفته‌اند. البته برآورد قبلی نهادهای حکومتی حاکی از مشارکت ۳۰تا ٣٥درصد واجدین شرایط رأی دادن در این نمایش انتخاباتی بود.قابل ذکر است بر اساس گزارشات رسیده میزان مشارکت در کردستان بسیار پایین‌تر از ١٦درصد مذکور نیز بوده است.البته با توجه به رشد اعتصابات کارگری و پیشروی جنبشهای اعتراضی طی سالهای اخیر، وقوع چنین شکست مفتضحانه‌ای برای رژیم اسلامی نیز قابل پیش‌بینی بوده است.

این رویارویی و عدم مشاركت تودەهای مردم در این نمایش انتخاباتی،”نه”بزرگ دیگری بود به حکومت اسلامی و بار دیگر نشان داد که توازن قوای موجود در جامعه به ویژه به دنبال جنبش انقلابی “ژینا”بطور واقعی به نفع کارگران و تودەهای مردم زحمتکش و تهیدست جامعه و به زیان حکومت اسلامی تغییر کرده است؛ نشان داد که روند مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی وارد فاز نوینی شده است؛ نشان داد که یک‌دست شدن پادگانی ارگانهای حاکمیت رژیم اسلامی درجهت تشدید سرکوب و ارعاب برای بقا نیز، برایش چاره ساز نبوده است؛ نشان داد حکومتی که فساد و دزدی در تمام ارکان آن نهادینه شده و با تعمیق و گسترش روز افزون بحرانهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز روبرو است، نتوانسته و نخواهد توانست پاسخگوی خواستها و مطالبات کارگران و مردم زحمتکش جامعه باشد و عمرش بەسر آمده و باید به شیوۀ انقلابی سرنگون گردد. بدون شک پس از این مضحکۀ انتخاباتی نیز حکومت اسلامی قادر نخواهد بود تغییری در اوضاع فلاکتبار زندگی و معیشت کارگران و توده‌های مردم تهیدست جامعه ایجاد کند. عملکرد حکومت اسلامی در رد صلاحیت مهره‌های رژیم در نمایش انتخابات اخير نشان از آن دارد که خامنه ای و کادر رهبری سپاه پاسداران به این نتیجه رسیده‌اند كه از طریق فریب و نیرنگ و تطمیع و تهدید نخواهند توانست کارگران و مردم زحمتکش را به سکوت و تمکین در مقابل تحمیل چنین شرایط مشقت باری وادارند. از این نظر گزینه‌ای جز تشدید سرکوب و اعدام برای تداوم حاکمیت شان پیش رو ندارند. از سوی دیگر کارگران و مردم مبارز کردستان که سالهاست نرفتن پای صندوقهای نمایش انتخابات حکومت اسلامی را به امری عادی تبدیل کرده‌اند، بر این باور بوده ند که راهکار خروج از بحرانهای موجود، نه رفتن پای صندوقهای نمایش انتخابات بلکه تلاش برای سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی می‌باشد.

کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، شکست مفتضحانۀ جمهوری اسلامی در این مضحکۀ انتخاباتی و پیروزی پرشور کارگران، زنان آزاده و نستوه، زندانیان سیاسی، معلمان و بازنشستگان مبارز، دانشجویان، هنرمندان و دیگر اقشار مردم مبارز کردستان و سراسر ایران در نبرد و مقابله با رژیم اسلامی را تبریک و شادباش می‌گوید. بدون شک هر کدام از این پیروزیها در مقابل حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی نتیجۀ رشد آگاهی و بلوغ سیاسی مردم مبارز و تلاشهای خستگی ناپذیر فعالین پیشرو و سوسیالیست درجامعه می‌باشد؛ هرکدام از این موفقیت‌ها گامهای مهمی در عقب راندن رژیم و در روند سرنگونی حکومت اسلامی است. باید شکست مفتضحانۀ رژیم جمهوری اسلامی در این مضحكه انتخاباتی را به سنگری برای پیشروی در راستای تأمین ملزومات سرنگونی این رژیم تبدیل کنیم.


سرنگون باد حکومت جمهوری اسلامی
زنده باد حاکمیت شورایی مردم کردستان
زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی کومه‌له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
١١ اسفند ١٤٠٢
اول مارس ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: