یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 28 - 04 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیۀ دبیرخانه کمیته مرکزی کومەله در مورد ترور شعیب زارعی در کردستان عراق

بعد از ظهر روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ شعیب زارعی از اعضای سازمان زحمتکشان کردستان ایران به دست یکی از عوامل نفوذی رژیم جمهوری اسلامی در اردوگاه زرگویزله از توابع شهر سلیمانیه ترور شد. بنا به گزارش ها عامل انجام این عملیات تروریستی یکی از مزدوران رژیم جمهوری اسلامی به نام (سەرکەوت احمدی) بوده که در هنگام فرار در شهر پینجوین به دست نیروهای امنیتی حکومت اقلیم کردستان دستگیر شده است.
سیاست ترور و حذف فیزیکی مخالفان در چهار دهه اخیر یکی از سیاستهای جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی علیه نیروهای اپوزیسیون بوده است. رژیم جمهوری اسلامی در شرایط کنونی می خواهد ضعف و درماندگی خود در برابر روند رو به رشد اعتراضات کارگری و توده ای و همایش با شکوه همبستگی مردم کردستان ایران به مناسبت نوروز و سال نو را با تشدید فضای ترور و ناامنی برای نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق جبران کند.

کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی و ابراز همدردی با خانواده شعیب زارعی، حکومت اقلیم کردستان را مسئول حفظ امنیت فعالین نیروهای اپوزیسیون کردستان ایران در برابر تروریسم رژیم جمهوری اسلامی می داند. کومه له از مردم مبارز کردستان عراق انتظار دارد به هر شکلی که می توانند عملیات تروریستی حکومت اسلامی را محکوم کنند و اجازه ندهند که این رژیم جنایتکار بیش از این کردستان عراق را به میدان فعالیت حلقه های تروریستی خود علیه نیروهای اپوزیسیون تبدیل کند.

دبیرخانه کمیته مرکزی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
۲۶ اسفند ۱۴۰۲
۱۶ مارس ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: