پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | 19 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه ی نمایندگی کومه له ( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) در خارج کشور بمناسبت درگذشت رفیق عبداله سعیدی

با غم و اندوه فراوان امروز دوشنبه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ قلب مهربان رفیق عبداله سعیدی ( عبه ی مام سه عید) در سن ۶۸ سالگی به دلیل سکته قلبی در شهر اسلو از طپش باز ایستاد و فرزندان عزیز، بستگان، رفقا و دوستانش را تنها گذاشت.
رفیق عبداله در خانواده ای زحمتکش در شهر بانه چشم به جهان گشود. او از همان ابتدای زندگی با رنج و کار آشنا شد. به دلیل تنگدستی خانواده اش ناچار شد در کار کشاورزی پدرش را یاری دهد و بنابراین بسیار زود مدرسه را ترک گفت. در دوران قیام ۱۳۵۷، درمبارزه برای سرنگونی رژیم پهلوی فعالانه شرکت داشت و بعد از قیام مدتی در صفوف حزب دموکرات پیشمرگ بود، به دلیل ناسازگاری با سیاست ها ی آن حزب، آن جریان را ترک کرد و به صفوف کومه له پیوست. رفیق عبداله پیشمرگی بسیار جسور و فداکار بود و در دورانی که در کومه له فعالیت داشت در درگیری های نظامی زیادی با مزدوران رژیم با جسارت و کاردانی شرکت داشت.

رفیق عبداله در سال ۱۳۶۲، به دلیل فقر و تنگدستی خانواده اش در بانه و کمک به آنها صفوف کومه له را ترک کرد وبه زادگاهش بازگشت. رفیق عبداله ارتباط و پیوندش را با تشکیلات کومه له در شهر نیز ادامه داد. او انسانی متین و مهربان بود وبه این خاطربسیار زود اعتماد مردم را جلب می کرد. بعداز چند سال اقامت وکار در جوار خانواده اش ، به دلیل فشار و آزارمزدوران جمهوری اسلامی ناچار شد، شهر بانه را همراه خانواده اش به مقصد سلیمانیه در کردستان عراق ترک گوید. در سلیمانیه برای تامین امرار معاش خود و خانواده اش کار می کرد. پس از چند سال کار پر مشقت، زمانیکه توانستند اندوخته ای برای عزیمت به اروپا تامین کنند، عراق را به مقصد نروژ ترک کردند. رفیق عبداله تا  آخرین روزهای زندگی اش فعالیت سیاسی و مبارزه در راه آرمان هایش را ادامه داد.

نمایندگی کومه له در خارج کشور درگذشت رفیق عبداله عزیز را به فرزندان دلبندش آریز و آرینا، به خانواده ،بستگان، رفقا و دوستانش تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه از دست دادن این انسان انقلابی، زحمتکش، جسور وفداکار شریک می داند. یاد عزیزش گرامی باد.
 
نمایندگی کومه له ( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) درخارج کشور
۱۰ ژوئن ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: