شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کومه‌له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران: مضحکۀ انتخابات رژیم را به شکست بکشانیم!

۸ تیر روز مضحکه نمایش انتخابات “ریاست جمهوری” برای تعیین جانشین رئیسی جنایتکار است. شش کاندید مورد تائید شورای نگهبان رژیم، از مهره های امنیتی و سپاه پاسداران و افرادی مطیع و سرسپرده و قابل اعتماد خامنەای و دستگاه مرکزی سپاه پاسداران می باشند. ‌آنها سوابق فراوانی در فساد، رانت خواری و فریب مردم دارند. این شش نفر از ابتدای بە قدرت رسیدن جمهوری اسلامی مستقیم و غیر مستقیم در سرکوب اعتراضات کارگران، دانشجویان، زنان، معلمان، بازنشستگان، زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران نقش داشتەاند؛ در سرکوب و کشتار جنبش انقلابی کردستان و مردم بلوچستان و همچنین در سرکوب و کشتارهای اعتراضات توده ای سالهای۹۶ و ۹۸، جنبش ژینا مسئول هستند.


علاوه برآن ماهیت واقعی مضحکەهای انتخاباتی حکومت اسلامی برای کارگران و مردم ایران آشکار است و شناخت و تجارب منفی زیادی از دخالت رژیم درهمۀ انتخاباتهای چهار دهۀ گذشته دارند. مردم به خاطر دارند که رئیس جمهورهای پیشین حکومت اسلامی چگونه با فرمانی فراری داده شده و یا به محض بروز کوچکترین اختلاف با دستگاه رهبری سپاه پاسداران و خامنه ای، به حاشیه رانده شدند. مردم می‌دانند که رهبران حکومت اسلامی تا کنون بدون توجه به آرای صندوقهای رأی، نام کسان مورد نظر خود را از صندوقها در آورده و بعنوان رئیس جمهور اعلام کرده اند.


با این وجود رژیم جمهوری اسلامی در شرایطی نمایش انتخاباتی روز ٨ تیر را برگزار میکند که خود میداند بر چه دریایی از خشم و نفرت تودەهای مردم نشسته است. خیزشهای اجتماعی هفت سال گذشته علیه جمهوری اسلامی به خوبی این واقعیت را به رژیم نشان دادەاند که شکافهای پر نشدنی و آشتی ناپذیر میان جمهوری اسلامی و کارگران و اکثریت مردم ایران وجود دارد. درحالی که عملکرد رژیم در مقابل این خیزشها، کشتار و سرکوب و اعدام و شکنجه بوده است، قطعأ سران رژیم میدانند که در این مضحکه نیز نتایج بهتری از انتخاباتهای چهار ماه گذشته نصیب شان نخواهد شد و نخواهند توانست از آن مشروعیتی برای خود بتراشند. از سوی دیگر با توجه به تداوم و تشدید بحرانهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موجود، شکست افتضاح آمیزتری پیش رو خواهند داشت.


تهدیدها و هشدارهای اکید خامنەای و قوۀ قضائیه و دستگاههای امنیتی به کاندیداها برای خودداری از “لجن پراکنی” یعنی عدم افشای پروندەهای فساد و دزدی همدیگر و همچنین تهدید مردم به پرونده سازی و مجازات در صورت اقدام به روشنگری در رابطه با مضحکۀ انتخابات، نشانۀ بارز ترس و نگرانی رژیم اسلامی از شکست به مراتب سخت تری است. در این میان تلاش زبونانۀ جبهۀ اصلاح طلبان حکومتی در گدایی از شورای نگهبان برای عدم رد صلاحیت تنها یک کاندید به عنوان شرط شرکت در انتخابات که مورد قبول رژیم نیز واقع شد، اقدامی به منظور گرم کردن تنور سرد انتخابات و نشانۀ ترس و نگرانی حکومت و اصلاح طلبان از سرنوشت جمهوری اسلامی می باشد.
کارگران و دیگر اقشار جامعه به ویژه طی چند انتخابات اخیر نشان دادەاند که نه تنها از انتخابات رژیم بلکه از کل حکومت اسلامی هم عبور کردەاند. تا جائی که اینک جبهۀ نیرومندی در مقابل و علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است. بنابراین تبلیغات و تهدیدات جمهوری اسلامی تأثیری در تصمیم قاطعانۀ آنان در به شکست کشاندن مضحکۀ انتخابات نخواهد داشت.

اکنون وقت آن است که فعالین چپ و کمونیست و رهبران جنبشهای اجتماعی دست به کار شوند و با بانگ رسای خود و تودەهای مردم در سراسر ایران عنوان کنند، “در نمایش انتخابات رژِیم شرکت نمی کنیم”. باید تلاش کرد جمهوری اسلامی را در دستیابی به اهداف خود از این مضحکۀ انتخاباتی بیش از پیش نومید و سرخورده کرد. بدون شک با افشای شگردها و فریبکاریها رژیم جمهوری اسلامی و شکست حکومت در این نمایش انتخاباتی، روند سرنگونی این رژیم دزد و فاسد نیز تسریع خواهد شد. رژیمی که تا کنون به جز تحمیل فقر و فلاکت، بیکاری و گرسنگی، سرکوب و کشتار، تبعیض و آپارتاید جنسیتی و ملی، سلب آزادی از جامعه، تحمیل جهل و خرافه و قوانین پوسیدۀ مذهبی دستاوردی برای کارگران و تودەهای مردم زحمتکش و ستم دیده نداشته است، چرا باید سرپا بماند؟ در کردستان مردم مبارز از همان ابتدا تا کنون در به شکست کشاندن نمایشهای انتخاباتی رژیم پیشتاز و الگو بودەاند. برای توده‌های مردم در کردستان نه انتخابات و نه بیرون آمدن نام هیچ یک از این مهرەهای حکومت اسلامی که از قبل بعنوان “رئیس جمهوری” تعیین می گردد، اهمیتی نداشته است.

کومەله از همۀ مردم مبارز کردستان، همۀ فعالان چپ و کمونیست و رهبران و پیشروان جنبشهای اجتماعی میخواهد برای به شکست کشاندن هرچه قاطعانەتر جمهوری اسلامی در نمایش انتخابات ٨ تیر، این روز را به روز نمایش شکوهمند اتحاد و همبستگی و عزم متحدانۀ خود در ادامۀ مبارزه برای سرنگونی این رژیم جنایتکار تبدیل کنند. بدون شک شکست دادن جمهوری اسلامی در این نمایش انتخاباتی میتواند به فرصت دیگری برای پیشروی و گسترش مبارزات در راستای سرنگونی انقلابی این حکومت ضد انسانی تبدیل شود.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
زنده باد حاکمیت شورایی مردم در کردستان
کمیته مرکزی کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
٣٠ خرداد ۱۴۰۳
۱٩ ژوئن ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: