یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | 15 - 09 - 2024

Communist party of iran

بیانیه کمیته مرکزی کومه له به مناسبت پیروزی اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور در کردستان

روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ دومین سالروز آغاز جنبش انقلابی ژینا نیز به تاریخ پر افتخار جنبش انقلابی کردستان پیوست. مردم آزادیخواه و مبارز بیشتر شهرهای کردستان در اقدامی سیاسی، هماهنگ و پرشکوه، فضای بشدت امنیتی حاکم بر شهرها را به عقب راندند و با اعتصاب عمومی پاسخ کوبنده ای به سرکوبگری های رژیم جمهوری اسلامی و دولت پزشکیان دادند. اعتصاب عمومی ۲۵شهریور بار دیگر عزم راسخ مردم آزادیخواه کردستان برای تداوم جنبش انقلابی ژینا تا سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و پایان دادن به هر گونه تبعیض و نابرابری را نشان داد.

مردم کردستان با گرامیداشت سالروز جنبش انقلابی و سراسری ژینا و یاد جانباختگان این جنبش، نشان دادند که رمز پیروزی جنبش انقلابی کردستان و تحقق خواسته های آزادیخواهانه و برابری طلبانه خود را، نه در ائتلاف و همکاری با سلطنت طلبان و اپوزیسیون بورژوازی عظمت طلب ایرانی، نه در همگرایی با اصلاح طلبان حکومتی، نه در بند و بست و مذاکره با جمهوری اسلامی، نه در امید بستن به دخالت قدرتهای خارجی، بلکه در همبستگی با جنبش انقلابی سراسری و در همبستگی با جنبش های پیشرو اجتماعی در سراسر ایران می دانند. اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در واقع نماد گرامیداشت اتحاد و همبستگی جنبش انقلابی کردستان با جنبش سراسری در ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی است.

اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ بار دیگر نشان داد که سیاست جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی در همدستی با دولت مرکزی عراق و همکاری حکومت اقلیم کردستان برای خلع سلاح نیروهای اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق و انتقال اجباری آنها به کمپ های پناهندگی، هیچ خللی در اراده و مبارزه جویی مردم کردستان علیه رژیم جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد. رژیم جمهوری اسلامی از همان آغاز جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی تلاش کرد با منتسب کردن اعتراضات مردم کردستان به دخالت نیروهای اپوزیسیون در خارج از مرزها، میان مبارزات مردم کردستان و جنبش سراسری تفرقه ایجاد کند و زمینه را برای سرکوب خونین اعتراضات مردم در کردستان فراهم آورد. جوانان انقلابی، زنان آزاده، مردم آزادیخواه کردستان با جانفشانی این توطئه تفرقه افکنانه رژیم جمهوری اسلامی را نیز با شکست روبرو کردند. اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور در همان حال پاسخی داندان شکن به این سیاست تفرقه اندازانه حکومت اسلامی بود و نشان داد که جنبش انقلابی کردستان عمیقا ریشه در واقعیات مادی این جامعه دارد.

اعتصاب عمومی ۲۵ شهریور، و عزم و اراده و شور و شوق زنان و مردان جوان انقلابی شهرهای کردستان برای سازماندهی پیروزمند این اعتصاب نشان داد که فقط با باور به نیروی توده ها، با تکیه بر نیروی آنان می توان فضای امنیتی حاکم بر شهرها را به عقب راند و در دل فضای پلیسی و میلیتاریزه کردن شهرها و تداوم بگیر و ببندها، امید به پیروزی را زنده نگاه داشت و نیروی اتحاد و همبستگی را در میان مردم تقویت کرد. بدون شک دشمن هم این پیروزی را در محاسبات خود خواهد گنجاند.

مردم مبارز و آزادیخواه کردستان با اعتصاب عمومی شکوهمند خود در ۲۵ شهریور نشان دادند که نه تنها مرعوب استراتژی تشدید سرکوب، بگیر و ببندهای هر روزه فعالین جنبش های اجتماعی و موج اعدام ها نمی شوند، بلکه برای تحقق اهداف جنبش انقلابی ژینا، آزادی زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام، پایان دادن به تبعیض بر اساس جنسیت، ملیت و مذهب و برپایی جامعه ای آزاد و برابر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کمیته مرکزی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران این پیروزی شکوهمند را به مردم مبارز کردستان و سراسر ایران صمیمانه تبریک می گوید و دست فعالین و سازماندهندگان آن در محل را به گرمی می فشارد.

گرامی باد یاد جانباختگان جنبش انقلابی ژینا
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
زنده باد حاکمیت شورایی مردم در کردستان

کمیته مرکزی کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران
۲۵شهرویر ۱۴۰۳
۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴
نشر: تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومه له
https://alternative-shorai.tv (https://alternative-shorai.tv/)
https://cpiran.org
https://komala.co
https://t.me/peshrawcpiran
www.facebook.com/Peshrawcpiran
www.instagram.com/Peshrawcpirn
https://t.me/KomalaCpiranTv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: