شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | 07 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له: انتقال اجباری اردوگاههای نیروهای اپوزیسیون در اقلیم کردستان محکوم است!  


روز پنج‌شنبه ١٥ شهریور (پنجم سپتامبر)، بخشی از توافق میان دولت عراق با جمهوری اسلامی که دوسال قبل امضا شده بود، توسط “دستگاه آسایش” حکومت اقلیم، با انتقال اجباری اردوگاه “زرگویز” به اردوگاه “سورداش” به اجرا در آمد. مواد این توافق هنوز علنی نشده اما یکی از آن بندها، خلع سلاح و انتقال اردوگاههای احزاب اپوزیسیون مستقر در اقلیم کردستان به مناطق دیگر بوده که طی این مدت هراز گاهی از جانب رژیم اسلامی پیگیری شده است. قابل ذکر است که این اُردوگاهها طی بیش از سه دهۀ گذشته محل استقرار احزاب سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی بوده است.


به دنبال جنبش انقلابی ژینا که اولین جرقۀ آن در سقز زده شد و به سرعت همۀ ایران را در برگرفت و پایه‌های رژیم  اسلامی را به لرزه درآود، حکومت اسلامی فریبکارانه و با هدف تفرقه افکنانه و به این منظور که جنبش انقلابی مردم کردستان را از جنبش انقلابی سراسری جدا و زمینه‌های سرکوب خونین آن را فراهم آورد، سعی کرد وانمود کند منشأ این جنبش عظیم اجتماعی از خارج است و احزاب اپوزیسیون کرد مستقر در اقلیم کردستان را یکی از عوامل برپایی این جنبش معرفی کرد. حکومت اسلامی درحالی چنین تجاهلی می‌کند که جنبش ژینا ابتدا به ساکن نبوده و قبل از آن نیز رژیم با جنبشهای اعتراضی در دی ماه ٩٦ و آبان ٩٨، نیز روبرو بوده است. این جنبشها محصول بحرانهای همه جانبەای است که رژیم اسلامی سرمایه را فرا گرفته است؛ خشم فروخفتۀ چند دهۀ کارگران و دیگر اقشار تهیدست جامعه از فقر و گرسنگی، گرانی تورم و بیکاری، استثمار سرکوب و دیکتاتوری بوده‌اند. بنابراین حکومت اسلامی تنها برای به انحراف کشاندن افکار عمومی از موقعیت به شدت تضعیف شدۀ داخلی و منطقەای، دست به چنین تلاشهایی می زند. جنبش انقلابی ژینا که موجب تحولات بزرگی در عرصەهای حیات جامعه شده است، همچنان زنده است و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی را هدف اولیۀ خود قرار داده است.


کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، ضمن محکوم کردن سیاست های جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی و دولت اسلامی عراق و همکاری حکومت اقلیم کردستان برای اجرای این سیاست ها، حکومت اقلیم کردستان و نیروهای آسایش سلیمانیه را در قبال امنیت و حفظ جان اعضا و هواداران احزاب اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق مسئول می داند و از مردم مبارز و نیروهای آزادیخواه و برابری طلب در کردستان عراق انتظار دارد به هر طریقی که می توانند حکومت اقلیم کردستان را برای تضمین امنیت جانی کادرها و اعضای نیروهای اپوزیسیون تحت فشار قرار دهند. کومه له از کارگران و تودەهای مردم زحمتکش کردستان و سراسر ایران می خواهد به هر شکل ممکن در مقابل توطئەهای رژیم جنایتکار و ورشکستۀ جمهوری اسلامی اعتراض نمایند. بدون شک جمهوری اسلامی که زیر فشار اعتصابات و اعتراضات کارگری و جنبش های توده ای قرار گرفته و در جریان نمایش های انتخاباتی چند بار مهر عدم مشروعیت بر پیشانی اش کوبیده شده و با بحران حکومتی روبرو است با این اعمال زبونانه و ضد انسانی نمیتواند خود را از بحرانهای عمیق و همه جانبەای که دامنگیرش شده، نجات دهد.


کمیتۀ مركزى کومەلە – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

١٦ شهریور  ١٤٠٣

٦ سپتامبر ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: