پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران در مورد تعیین کمیته رهبری کومه له


همانطور که اطلاع دارید اختلافات سیاسی و تشکیلاتی و کشمکش هایی که از چند سال پیش بخش های مختلف تشکیلات حزب کمونیست ایران و کومەله را عملا به دو جناح سیاسی متمایز از هم تقسیم کرده بود، با برگزاری کنگره جناحی تحت عنوان “کنگره هیجدهم کومه له” به آخرین مرحله خود رسید. تشکیل این کنگره جناحی که مطابق آیین نامه برگزاری آن از شرکت کلیه اعضائی که به جناح چپ تشکیلات تعلق داشتند در پروسه انتخابات نمایندگان به بهانه واهی «درست کردن تشکیلات موازی» ممانعت بعمل آمده بود، انشعاب و جدائی این رفقا از حزب کمونیست ایران و از کومەله به عنوان سازمان کردستان این حزب را رسمیت بخشید. در حین برگزاری این کنگره، کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران هم طی بیانیه ای که روز ۲۶ دی ماه انتشار یافت انشعاب جناح راست از حزب کمونیست ایران و کومه له را اعلام کرد.


بدون تردید این انشعاب ضایعه ای برای جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران و برای جنبش انقلابی کردستان بحساب می آید و در کوتاه مدت به اعتماد توده های مردم نسبت به این تشکیلات لطمه وارد می آورد و نوعی یآس و سرخوردگی را دامن می زند. این اوضاع حزب کمونیست ایران و کومەله را با موقعیت جدید و نسبتا دشواری روبرو کرده است. ما بر این باوریم که فقط با حضور فعال و نقشهمند در عرصه های مختلف مبارزه اجتماعی می توان بر پیامد زیانبار این جدایی غلبه کرد.


کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران در راستای پاسخگویی به این نیاز و همچنین به عنوان بخشی از روند بازسازی آن عرصەهایی از فعالیت حزب و کومەله که در جریان این کشمکش ها لطمه دیدەاند و نظر به عرصه های گسترده فعالیت کومه له، در اولین نشست وسیع خود جمعی از کادرهای مجرب حزب که هر کدام دورانی از فعالیت در رهبری کومه له و حزب را تجربه کرده اند، به عنوان کمیته رهبری کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران تعیین کرد. این کمیته تا برگزاری کنگره هیجدهم کومه له که بزودی برگزار می شود هدایت و رهبری کلیه فعالیتهای کومه له در عرصه های مختلف را بر عهده خواهد داشت.


اسامی این رفقا عبارتند از: روناک آشناگر، خسرو بوکانی، مظفر پاکسرشت، رئوف پرستار، عیسی جمشیدی، بارزان حسن پور، شمسی خرمی، رشید رزاقی، عثمان رمضانی، حبیب سلطانی، حسن شمسی، رحیم عزیزپور، انور عزيزان، اختر کمانگر، محمد کمالی، لقمان گله داری، صدیقه محمدی، گوهر معمارزاده، محمد نبوی، پدرام نصراللهی و مرضیه نظری


کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

۲۹ دی ۱۴۰۰

۱۹ ژانویه ۲۰۲۲

اشتراک در شبکه های اجتماعی:

تگ ها :

كومه له