دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | 19 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران پیرامون آزادی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس از زندان!


دوشنبه ٢٤ ژوئن جولیان آسانژ سرانجام پس ازگذراندن ٥ سال در زندان بلمارش انگلیس که اغلب زندانیان خطرناک و تروریست در آن زندانی میشوند وهمچنین ٧ سالی که به عنوان پناهنده در سفارت اکوادور در لندن در بند بود برای تکمیل پروسه حقوقی پرونده اش به یکی از جزایر اقیانوس آرام فرستاده شد. سرانجام امروز سه شنبه ٢٦ ژوئن آسانژ، ۵۲ ساله اتهام خود مبنی بر درز اطلاعات سری نظامی آمریکا را در یکی از جزایر دور افتاده اقیانوس آرام پذیرفت. پذیرش حکم این دادگاه به معنای خاتمه پرونده حقوقی چهارده ساله‌ آسانژ با دولت آمریکا است.


تلاش وب سایت ویکی لینکس و شخص جولیان آسانژ در انتشاراخبار و گزارشاتی که سیاستها و اقدامات لیبرال دمکراسیهای غربی و بویژه آمریکا را در اختیار مردم جهان قرارمیداد و بخشهایی از جنایتهای آنان را افشاء مینمود بسیار قابل ارزش و قدردانی است. دنیای به اصطلاح آزاد یا دول امپریالیستی در دو دهه گذشته چنان جنایتهایی را درکشورهایی نظیر افغانستان و عراق مرتکب شده اند که وجدان هر انسان آزاده و شریفی را می آزارد و خشم آنان بر علیه آمریکا و همپیمانانش در ناتو را برمی انگیزاند. از همین رو است که امپریالیستهای جنایتکار بهیچ عنوان نمی خواهند و با تمام قوا تلاش می کنند نگذارند مردم جهان از آنها آگاهی یابند. از همینرو آنان با وضع قوانین ویژه ای تلاش نموده اند با طبقه بندی اخبار و اطلاعات مربوط به جنایتهایشان آنها را از دسترس مردم دور نگه داشته و همزمان تمامی کسانی را که تلاش کنند به این به اصطلاح اسرار نظامی طبقه بندی شده دسترسی پیدا کنند و بویژه آنها را در اختیار مردم قرار دهند، کاری که جولیان و همکاران وی دروب سایت ویکی لینکس انجام دادند، به شدت مجازات نمایند.


امروز دیگر ادعای کشورهای امپریالیستی در گردش آزاد اخبار و اطلاعات و دسترسی مردم به آنها  کسی را فریب نمیدهد و کاملا برملا شده است. تداوم جنگ طلبی و تجاوز و اشغال کشورهای دیگر توسط امپریالیستها در اقصی نقاط جهان بدون محروم نمودن مردم در دسترسی به حقایق مربوط به آنچه دولتهای آنان در حق سایر مردم دنیا انجام میدهند تقریبا امکان پذیر نیست. مجازات ضد انسانی جولیان آسانژ از جمله اقداماتی بود که در این راستا اتخاذ شد.


آزادی امروز جولیان آسانژ بدون اعتراضات وسیع و همه جانبه مدافعان حقوق انسان وآزادی مطبوعات و حق دسترسی جامعه به اخبار و اطلاعات موجود میسر نمیشد. تلاش پیگیر برای به شکست کشاندن این سیاست کشورهای امپریالیستی و تشویق و حمایت از نهادهایی مانند ویکی لینکس و اشخاصی چون جولیان آسانژ وظیفه همه کسانی است که مدافع آزادی اخبار و اطلاعات و کوتاه نمودن دست دولت و بویژه سیاستمداران جنایتکاری که اغلب مرتکب جنایت علیه بشریت شده اند می باشد.


کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران

٢٥ ژوئن ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: