پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | 19 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران: تمکین دولت سوئد به تروریسم و آدمکشان رژیم ایران محکوم است!


روز شنبه ۱۵ ژوئن برابر با ۲۶ خرداد ساعاتی پس از اعلام آزادی حمید نوری توسط اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد، حمید نوری (عباسی) با وقاحت و بیشرمی به تحقیر میلیونها ایرانی پناهنده در اروپا پرداخت. در این مضحکه تلویزیونی اقرار نمود که علیرغم ادعای وکلایش که در پروسه بررسی پرونده اش تلاش ورزیدند اثبات یکی بودن نام حمید نوری و حمید عباسی را رد نموده، و از آن طریق نقش وی را در جریان قتل و عام هزاران زندانی سیاسی انکار کنند. این تلاش مذبوحانه توسط  فعالیت خستگی ناپذیرگروه زیادی از قربانیان شکنجه و شاهدان و دادخواهان این پرونده طی ٩٣جلسه محاکمه، در طول ٩ ماه در یک دادگاه علنی و منصفانه به محکومیت او به جنایت علیه مردم ایران و صدور حکم حبس ابد منجر شد. حمید نوری مدت چهار سال و نیم در زندان سوئد بود.


محاکمه حمید نوری در چنین دادگاهی و در انظار مردم جهان بیش از هر چیز محاکمه و محکومیت تمامیت رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و یک پیروزی چشمگیر برای جنبش دادخواهی بود و آزادی این قاتل دست چندم رژیم کمترین تاثیری در حکم تاریخی آن دادگاه  نخواهد گذاشت.


اقدام مفتضحانه و شرم آور دولت سوئد در آزادی مجرمی که مشارکت و جنایت وی علیه هزاران زندانی سیاسی در ایران به اثبات رسیده بود لکه ننگی بر دامن رسوای این دولت و سایر کشورهایی است که با برخورد گزینشی با مسئله حقوق بشر، تروریسم، گروگان گیری به ماشین آدمکشی رژیم جمهوری اسلامی تمکین مینمایند. دولت سوئد اقدام خود را تبادل زندانی با یواهن فلودرس و سعید عزیزی که در ایران گروگان گرفته شده بودند اعلام کرد.


ما آزادی گروگانهای خارجی از چنگال رژیم تروریستی ایران را حق مسلم آن انسانهای بیگناه دانسته و وطیفه دولتهای متبوع آنان برای آزادیشان را درک کرده و محق میدانیم، با این وجود اقدام دولت سوئد در این زمینه را تسلیم و کرنش در مقابل سیاست گروگان گیری رژیم ایران تلقی میکنیم. ما اعلام میداریم چنین سیاست ارتجاعی و غیر قابل قبولی تنها به تشویق و ترغیب تروریسم و گروگان گیری دولتی جمهوری اسلامی کمک میکند. شهروندان به گروگان گرفته شده سوئدی در ایران مجرم و یا قاتلین هزاران انسان اسیر نبودند که با کسی همچون حمید نوری که همتایشان باشد ‘مبادله’ گردند. چنین اقدامی یادآور اقدام دولت بلژیک در آزادی اسدالله اسدی یکی دیگر از مهره های تروریست رژیم ایران بود که در پی سازش دولت آن کشور با جمهوری اسلامی آزاد گردید.


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران ضمن محکوم کردن سیاست سازش و تسلیم شدن دولتهای اروپایی اعلام میکند که با تمام توان بهمراه همه قربانیان، تمامی دادخواهان و همه انسانهای شریف و آزاده ای که مخالف زندان، اعدام، ترور و گروگان گیری هستند این رسوایی و اقدام ضد انسانی دولتهای به اصطلاح دمکراتیک غربی را به چالش خواهیم کشید. ادعاهای آنان در استقلال قوه قضائیه و همچنین رویکرد و اقدام گزینشی و کاسبکاران آنان را افشاء و رسوا خواهیم نمود.


آزادی حمید نوری از زندان زره ای از تلاش و عزم ما و همه قربانیان و خیل دادخواهان جنایتهای جمهوری اسلامی نخواهد کاست. ما علیرغم آنکه میدانستیم ادعای دفاع از آزادی، کرامت و حقوق انسان در دولتهای سرمایه داری تابعی از منافع این دولتهاست، اکنون مردم کشور ما و بویژه همه مبارزین و انقلابیون راه آزادی و برابری بخوبی دریافته اند که تنها با تکیه بر اراده کارگران، زحمتکشان و آزادیخواهان ایران و پشتیبانی بین المللی هم طبقه ایهای ما و انقلابیون انترناسیونالیست است که میتوان و باید رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی را سرنگون و از آن طریق ریشه تروریسم دولتی، گروگانگیری و کشتار مردم را خشکاند.


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری


کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران

یکشنبه ١٦ ژوئن ٢٠٢٤

.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: