شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران: تروریسم بخشی از جوهر اسلام سیاسی است.

روز جمعه ۳۱ ماه مه، یک جوان بیست‌وپنج ساله، اهل افغانستان با حمله به متینگ یک جریان راسیستی و ضداسلامی با نام “پاکس یوروپ” در شهر “مانهایم” آلمان شش نفر را زخمی نمود. در میان مجروحان از جمله یک پلیس، و “میشائیل اشتورتسن برگر” عضو هیأت مدیره‌ی این جریان دیده می‌شود که سال‌هاست تحت نظر سازمان امنیت آلمان است. پلیس مزبور در روز یکشنبه بر اثر جراحات وارده درگذشت. تصاویر این حادثه‌ی تروریستی بلافاصله در مدیاها وشبکه‌های مجازی انتشار یافت. بلافاصله بعد از انتشار خبر نزدیک به هشت‌صد نفر در یک زنجیره‌ی انسانی در شهر مانهایم موضع خود را علیه خشونت، نفرت و تحریک بیان کردند. در همان روز جریان راسیستی “جوانان آلترناتیو” سازمان جوانان حزب راسیستی آلترناتیو برای آلمان در همان شهر و در همان محل حادثه با شعار”مهاجرت معکوس” به مفهوم اخراج، بازپس‌فرستادن پناهجویان و خارجیانی که حتی تبعه‌ی آلمان هستند، برگزار کرد.


آنچه که در شهر مانهایم آلمان اتفاق افتاد، تنها نمونه‌ی منحصر به‌فردی از حملات تروریستی جریانات اسلامی نیست، بلکه فرمان قتل سلمان رشدی از جانب خمینی و اجرای این فرمان توسط یک تروریست اسلامی در مردادماه سال۱۴۰۱، انفجار قطار مسافربری در اسپانیا، حمله به دفتر روزنامه‌ی فرانسوی” شارلی ابدو” اقداماتی دیگری از این دست از عملیات جریانات مرتجع اسلامی در اروپا بوده است. چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای بدون قیدوشرط و در هر کجا که روی دهند محکوم است و بایستی برای ریشه‌کن‌نمودن آن بیشترین امکانات و نیروی لازم را بسیج نمود.


واقعیت این است که توحش اسلام سیاسی چه در قالب جمهوری اسلامی و چه در قالب جریاناتی نظیر داعش، طالبان، بوکوحرم، الشباب کارنامه‌ای بس خونین دارند. و در این میان نباید فراموش کرد که همین قدرت‌های امپریالیستی بودند که آنان را سازمان داده و به‌جان مردم انداختند. مگر نه اینکه مجاهدین و طالبان با کمک‌های بی‌دریغ همین‌ها شکل گرفته و باز هم سرنوشت افغانستان بعد ار بیست سال اشغال‌گری دولت‌ها امپریالیستی غرب مجدداً به طالبان واگذار شد، مگر نه اینکه همین دولت‌ها بودند که با مسلح‌کردن گروه‌های اسلامی، جنبش اعتراضی مردم علیه بشار اسد را به‌عقب رانده و جامعه را به‌میدان تاخت و تاز جریانات اسلامی تبدیل کردند.


فارغ از این‌که نتیجه‌ی این حمله تروریستی در درازمدت چه باشد کاملاً واضح است که هم‌اینک و بی‌واسطه میدان را برای ابراز وجود جریانات راسیستی باز نموده است. باید با صدای رسا اعلام کرد برای پایان‌دادن به توحش و بربریت اسلام سیاسی و همچنین جریانات فاشیست و نژادپرست، حضور و مبارزه پیگیر و بی‌امان نیروهای آزادی‌خواه و برابری‌طلب و بدیل سوسیالیستی جامعه است که می‌تواند با پس‌راندن این جریانات قرون وسطایی و ضدانسانی، آن‌ها را برای همیشه به گورستان تاریخ بسپارد. 

کمیته تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران 
۳ ژوئن ۲۰۲۴
١٥ خرداد ۱۴۰۳
سخن روز: تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومەله
https://alternative-shorai.tv (https://alternative-shorai.tv/)
https://cpiran.org
https://komala.co
https://t.me/peshrawcpiran
www.facebook.com/Peshrawcpiran
www.instagram.com/Peshrawcpirn
https://t.me/KomalaCpiranTv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: