دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ | 19 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران در مورد مرگ نابهنگام رفیق فواد زمانی

با کمال تأسف به اطلاع می رسانیم که رفیق فواد زمانی از اعضا و کادرهای کومه له و حزب کمونیست ایران در بامداد ۱۹ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در اثر ایست قلبی در منزل خود در شهر منچستر انگلستان، در سن ۴۱ سالگی برای همیشه با زندگی وداع کرد.

رفیق فواد که در بهمن سال  ۱۳۶۲ در یک خانواده کارگری در شهر سنندج به دنیا آمد، از همان دوران کودکی با مشکلات زندگی و کار و رنج کارگران  و زحمتکشان زادگاه خودش آشنایی پیدا کرد. همین محیط زندگی و آشنایی وی با زندگی فرودستان جامعه تآثیر بسزایی در شکل گیری افکار سیاسی وی در سنین نوجوانی داشت. فواد در همان سن نوجوانی تحت تأثیر فضای خانواده و فضای سیاسی جامعه به افکار مبارزاتی روی آورد و خود را با طیف هواداران کومه له و حزب کمونیست ایران تداعی می کرد. فواد که تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده بود اینبار بسیار آگاهانه تر از اهداف اجتماعی کومه له و سیاست های آن در جمع جوانان هم سن و سال خود دفاع می کرد. رفیق فواد زمانی در سال ۲۰۱۴ در حالی که مسیر مبارزه سیاسی خود را آگاهانه انتخاب کرده بود، برای پیوستن به صف پیشمرگان و تشکیلات علنی کومه له به آموزشگاه کومه له مستقر در کردستان عراق مراجعه کرد و بعد از پایان موفقیت آمیز دوره آموزشی در یکی از واحدهای نظامی کومه له سازماندهی شد. فواد به دلیل توانایی ها و محبوبیت زیادی که در میان پیشمرگان داشت به زودی مسئولیت یکی از واحدهای نظامی را بر عهده گرفت. فواد با شور و شوقی که به فعالیت داشت برای یک دوره هم مسئولیت اجرایی رادیو کومه له را بر عهده گرفت و همزمان در شبکه های تلویزیونی کومه له و حزب کمونیست ایران مسئولیت تهیه و اجرای برخی از برنامه های تلویزیونی را به خوبی پیش می برد. فواد جوان که از همان اوان کودکی و نوجوانی با زندگی مشقت بار و کار و رنج کارگران و زحمتکشان آشنا شده بود اینبار از تریبون صدای انقلاب ایران و شبکه های تلویزیونی حزب و کومه له برای این توده رنجدیدگان از ضرورت طبقاتی اتحاد و همبستگی و افق پیروزی سخن می گفت. فواد با این پیشینه، مهربانی و متانتی که داشت به چهره دوست داشتنی و قابل اعتماد و اتکا در میان رفقا و همسنگران خود و به سیمای آشنا و محبوب در میان مردم تبدیل شد.

فواد بعد از بیش از چهار سال فعالیت سخت کوشانه و شبانه روزی در بخش های مختلف تشکیلات علنی کومه له در سال ۲۰۱۸عازم اروپا شد و بعد از تحمل سختی های مسیر راه از جمله دستگیری و خطر دیپورت به ایران در ترکیه و سپس در یونان سرانجام در سال ۲۰۲۰ به کشور انگلستان رسید و در شهر منچستر اسکان گزید. فواد بعد از سپری کردن دوره استقرار و امورات مربوط به پناهندگی اینبار به عنوان عضو تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران به فعالیت خود ادامه داد.

با مرگ نابهنگام رفیق فواد زمانی کارگران و زحمتکشان کردستان یکی از یاران دلسوز و با وفای خود و کومه له و حزب کمونیست ایران هم یکی از همرزمان روشن بین و قابل اتکای خود را از دست دادند. جانباختن نابهنگام رفیق فواد را به تک تک اعضای خانواده و بستگان گرامی و دوستانش در شهر منچستر، به کارگران و زحمتکشان و به همه رفقای صفوف تشکیلات کومه له و حزب کمونیست ایران صمیمانه تسلیت می گوییم. یاد فواد عزیز زنده و گرامی باد.

کمیته تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران
۳۱ خرداد ۱۴۰۳
۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴

نشر تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومەله
https://alternative-shorai.tv
https://cpiran.org
https://komala.co
https://t.me/peshrawcpiran
www.facebook.com/Peshrawcpiran
www.instagram.com/Peshrawcpiran1 (http://www.instagram.com/Peshrawcpiran1)
https://t.me/KomalaCpiranTv

اشتراک در شبکه های اجتماعی: