یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ | 08 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه‌ کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران به‌مناسبت دومین سالگرد جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”!


جنبش انقلابی مردم ایران علیه رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی درحالی به دومین سالگرد قتل دولتی ژینا (مهسا) امینی نزدیک می‌شود که امواج اعتصابات کارگری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، اعتراضات شکوهمند هزاران پرستار در سرتاسر کشور، تداوم اعتراضات معملین، بازنشستگان و مقاومت پرشور زندانیان سیاسی، زنان و سایر توده‌های مردم به‌جان‌آمده و معترض در برابر سیاست‌های ارتجاعی جمهوری اسلامی ادامه دارد.


در دو سال گذشته، رژیم جنایت‌کار اسلامی ایران با تشدید سرکوب، اخراج، زندان و اعدام معترضین، سعی کرده است که از گسترش و تقویت این جنبش انقلابی جلوگیری کند. رژیمی که برپایه‌ی استثمار، فقر، فلاکت، تبعیض و فساد ساختاری بنا شده است، با شکنجه، سرکوب و ایجاد محدودیت‌های فزاینده علیه کارگران، روشنفکران، هنرمندان و نویسندگان و سایر توده‌های معترض، در تلاش است تا صدای مردم آزادی‌خواه را خاموش کند. اما هیچ‌کدام از این تلاش‌ها نتوانسته‌اند اراده‌ی مستحکم مردم را در راه سرنگونی این رژیم تضعیف کنند.


دومین سالگرد جنبش “زن، زندگی، آزادی”، که با کشته‌شدن مهسا امینی و متعاقب آن بیش از ۶۵۰ نفر از معترضین این جنبش رقم خورده است، مصادف است با سی‌وششمین سالگرد کشتار زندانیان سیاسی در تابستان خونین ۶۷ جمهوری اسلامی با ارتکاب آن جنایت هولناک و کشتار هزاران اسیر دربند در پی آن بود تا مبارزه، مقاومت و تلاش آنان را درهم بشکند و جنبش آزادی‌خواهانه را نابود سازد. اگرچه آن کشتار وحشیانه زخم‌های بس عمیقی بر پیکر جنبش آزادی و برابری به‌جای گذاشت، اما هرگز نتوانست خللی در اراده‌ی راسخ و مصمم مبارزان راه آزادی و سوسیالیسم وارد نماید. مبارزات کنونی جاری در کشور ما شاهد و گواه زنده‌ی تداوم و تشدید جنبش انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی است.


در دومین سالگرد این جنبش، ایرانیان آزادی‌خواه و مبارز خارج کشور همراه و هم‌صدا با زندانیان سیاسی، خانواده‌های دادخواه، کارگران و سایر توده‌های معترض آکسیون‌ها و برنامه‌های مبارزاتی و حمایتی سازمان داده‌اند. کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران با اعلام پشتیبانی از این حرکت‌ها، از تمامی نیروهای مبارز، چپ و کمونیست دعوت می‌کند فعالانه در این برنامه‌ها شرکت نموده و رژیم آدمکش و جنایت‌کار جمهوری اسلامی را بیش از پیش در مقابل دیدگان مردم جهان رسوا نمایند.


پرتوان باد جنبش انقلابی مردم ایران!

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی ایران! 

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری!


کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران

سپتامبر ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: