پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | 19 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه نمایندگی کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) در خارج کشور به مناسبت درگذشت دایه گلان عزیزیان


با اندوه فراوان گلان عزیزیان(دایه گلان)، مادر رفیق جانباخته عطا خیاط روز سه شنبه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل بیماری در سن ۷۵ سالگی در روستای ترجان از توابع شهر سقز درگذشت.
دایه گلان انسانی رنج دیده و زحمتکش، مهربان و فداکار بود، به همین خاطر محبوب و مورد احترام مردم روستا و دهات منطقه بود. دایه گلان و همسرشان آقای کریم خیاط  که چند سال قبل زندگی را بدرود گفت، بارها از جانب مزدوران امنیتی جمهوری اسلامی مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، چندین بار به اداره ی اطلاعات رژیم فراخوانده شده و مورد بازجویی  قرار گرفتند، اما هر بار تنفر آنها از رژیم افزون تر می شد و پیوندشان با مبارزه نزدیک تر می گردید. به دنبال جانباختن فرزندشان رفیق عطا خیاط، پیشمرگ فداکار کومه له و عضو حزب کمونیست ایران که در سال ۲۰۱۶ در جریان سفر به اروپا در یک حادثه دریایی بین ترکیه و یونان غرق شدند، زندگی دایه گلان دگرگون شد و غم و اندوه فقدان فرزند عزیزش که جنازه اش نیزهرگز یافت نشد، هیچگاه او را ترک نگفت. مادر گلان جانباختن رفیق عطا را باور نمی کرد و تا آخرین لحظات زندگی اش در انتظار دیدار و در آغوش گرفتن ایشان بود. یاد دایه گلان مهربان، دلسوز و فداکار گرامی باد. 


نمایندگی کومه له( سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) در خارج کشور درگذشت این مادر مهربان، فداکار و دوست داشتنی را به همگی افراد خانواده و بستگان ایشان تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه مرگ ایشان شریک می داند. یادش گرامی باد. 


نمایندگی کومه له در خارج کشور

اشتراک در شبکه های اجتماعی: