جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ | 16 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه نمایندگی کومه له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) در خارج کشور بمناسبت درگذشت رفیق محمد شالچی (حمه تاران)


با غم و اندوه فراوان سحر گاه امروز شنبه یکم ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ قلب مهربان رفیق محمد شالچی پس از چند ماه دست وپنجه نرم کردن با بیماری سخت سرطان در سن ۶۰ سالگی چشم از جهان فرو بست و خانواده ی عزیزش، رفقا و دوستانش را بدرود گفت.


رفیق محمد در خانواده ای زحمتکش و سیاسی در جنوب تهران متولد شد. از همان دوران نوجوانی به فعالیت سیاسی و مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت . پس از قیام ۱۳۵۷ ایشان هم چون برادر بزرگترش عبداله شالچی که از زندانیان مبارز و بسیار برجسته و مقاوم بود، به صفوف کومه له پیوست و در حوزه های تشکیلات در تهران به فعالیت پرداخت. پس از لو رفتن تشکیلات کومه له در تهران و دستگیری تعدادی از اعضاء و کادرهای کومه له ، رفیق محمد ناچار شد تهران را به مقصد کردستان ترک نماید تا به صفوف پیشمرگان کومه له بپیوندد. رفیق محمد، رفیقی آگاه، بسیار فداکار ،جدی و مسئول بود. بسیار زود مسئولیت دسته ای از پیشمرگان را عهده دار شد. به دلیل کاردانی و جسارت فراوانش سپس مسئولیت یک واحد ۴۰ نفری از پیشمرگان به ایشان واگذار شد. در دوران چند سال فعالیت نظامی چندین بار زخمی شدند، اما هر بار پس از التیام و بهبود نسبی به ادامه مسئولیت خود می پرداختند. رفتار صمیمانه و عمیقاٌ انسان دوستانه ی ایشان، رفیق محمد را به شخصیتی محبوب و دوست داشتنی در میان مردم ، پیشمرگان و دیگر رفقای تشکیلاتی تبدیل کرده بود.

رفیق محمد در مقابل ناملایمات و برخورد های خارج از اصول کمونیستی در تشکیلات جسور و صریح بود.
نمایندگی کومه له در خارج کشور این ضایعه دردناک را به همسر عزیزشان رفیق زهرا محمدیان، دو فرزند عزیزشان، خواهر گرامی اش، برادر عزیزش رفیق عبداله شالچی، رفیق ابراهیم، بستگان، رفقا و دوستان رفیق محمد تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه  شان شریک می داند. یاد عزیزشان گرامی باد.


نمایندگی کومه له در خارج کشور

اول ژوئن ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: