جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ | 16 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه نمایندگی کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) بمناسبت درگذشت مادر فوزیه حسامی


با تأسف فراوان مادر فوزیه حسامی (دایه سید زاده) روز شنبه سوم ماه اوت مصادف با ١٣ مرداد در سن ٨٦ سالگی بر اثر بیماری در شهر کلن آلمان دیده از جهان فروبست.

این مادر رنج دیده همدوش همسر مبارزش (سید محمد حسینی)، همانند اکثریت مردم کارگر و زحمتکش تهيدست کردستان فرزندان دلبندش را در دامان پر مهر و محبتش پرورده کرد. سید محمد مشهور به (سید محمد کمونیست) همسر دایه سید زاده که در زمان رژیم پهلوی به جرم فعالیت سیاسی دستگير و زندانی شده بود، در دورۀ قیام و پس از آن نیز به فعالیت سیاسی خود در رابطه با کومەله ادامه داد.

فضای سیاسی و مبارزاتی حاکم بر خانواده فرزندان دلبندشان را نیز با گرايش سیاسی چپ و رادیکال پرورده کرد. درِ خانۀ کوچک و کارگری آنان در روستای “کوسته” اطراف بوکان همیشه به روی پیشمرگان کومەله باز بود. مهر و مَحبت دایه سید زاده نسبت به اعضا و دوستداران کومەله او را به مادری والا و قابل احترام برای همۀ آنان تبدیل کرده بود.

نمایندگی کومەله در خارج کشور درگذشت دایه سید زاده گرامی را به فرزندان عزیزش رفقا طه، سهند، محسن، مریم، مهدی، کردستان و آرش، و همچنین به رفیق علی شاهکار و همۀ اعضا خانوادەاش تسلیت می‌گوید و خود را در غم و اندوه از دست دادن ایشان شریک می داند.

نمایندگی کومەله – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

سوم ماه اوت ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: