شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ | 22 - 06 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست: در باره خاموشی رفیق فواد زمانی

مطلع شدیم که رفیق فواد زمانی از اعضای کو‌مله و حزب کمونیست ایران در تاریخ ۳۰ خرداد و در تبعید از میان ما رفته است. مرگ نابهنگام رفیق فواد موجب اندوه فراوان خانواده، دوستان  و رفقایش شده است. رفیق فواد در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای کارگری در شهر سنندج بدنیا آمد و در کودکی با درد و رنج کارگران و زحمتکشان آشنایی پیدا کرد که زمینه ساز افکار سیاسی‌اش در سنین نوجوانی شد. او سپس به فعالیتهای مبارزاتی طیف هواداران کومله و حزب کمونیست ایران پیوست و هم زمان تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رساند.
 رفیق فواد در سال ۲۰۱۴ برای گسترش فعالیت‌هایش به آموزشگاه کومله در عراق رفت و در آنجا پس از موفقیت در دوره آموزشی به یکی از واحدهای نظامی کومله پیوست و تا فرماندهی آن پیش رفت. سپس در بخش شبکه های اجتماعی و تلویزیون حزب کمونیست عهده دار مسسولیتهای زیادی شد و در این راستای  تلاش های خود را متمرکز نمود. رفیق فواد در سال ۲۰۱۸ مجبور به ترک مکان زندگی و تبعید شد و پس از مدتها گریز از خطر دیپورت به ایران در ترکیه و یونان به انگلستان رسید و در شهر منچستر مستقر شد و به فعالیتهای سوسیالیستی خود ادامه داد. خاموشی زود هنگام رفیق فواد را به خانواده، رفقای حزب کمونیست ایران و کومله و نیز رفیق ناصر زمانی تسلیت گفته و برای آنها شکیبایی آرزو میکنیم.
شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم
۲ تیرماه ۱۴۰۳/۲۲.۰۶.۲۰۲۴

امضاها: اتحاد سوسیالیستی کارگری، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: