پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران به مناسبت درگذشت رفیق سعید سهرابی

با تاسف فراوان شب دوشنبه 17 ژانویه 2022، قلب بزرگ سعید سهرابی رزمنده کمونیست که همواره برای کارگران و زحمتکشان، آزادی و برابری و علیه سلطه و استثمار تپیده بود، بعد از مدتها ستیز با بیماری مهلک سرطان در شهر استکهلم سوئد از حرکت باز ایستاد.

سعید سهرابی چهره آشنا و همیشه در صحنه مبارزات نیروهای چپ و کمونیست بود که هیچگاه صدای اعتراض، تلاش و مبارزه اش در پیکت ها، تظاهرات ها و گردهمایی ها در دفاع از مبارزات کارگران و مردم ستمدیده و به ستوه آمده ایران خاموش نگردید.

سعید، سنت انقلابیگری فدائیان را در کوله پشتی مبارزاتی اش داشت و یکی از چهره های شاخص “شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست”، “شورای استکهلم” و “هسته اقلیت” بود. او باورمند به گزینه ای شواریی – کارگری و سوسیالیستی برای خلاصی از جهنمی بود که نظام سرمایه داری برای بشریت بوجود آورده است. سعید گزینه و آرمانخواهیش را نه در شعار، بلکه همواره در پراتیکی زنده و موجود دید و عمل کرد. او متواضع و کم ادعا، ولی انسانی بزرگ و قابل احترام بود. 

بدون تردید فقدان رفیق سعید خسارتی برای جنبش چپ و کمونیستی است که آن را  تنها با مبارزه با آرمان هایی که او همواره برایشان جنگید می توان جبران کرد. 

ما از صمیم قلب همدردی و تسلیت خود را به رفقا و همرزمانش، بستگانش بویژه طلایه، مارال، لیلا، حمید و مهرنوش که در این دوره سخت، همراه و پرستاری واقعی برای این عزیز بود اعلام می داریم.

یاد سعید سهرابی گرامی پر رهرو باد!

دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

سه شنبه 18 ژانویه 2022

اشتراک در شبکه های اجتماعی:

تگ ها :

اطلاعيه