سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 14 - 05 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه تهدیدآمیز دبیرخانه کنونی کومه له قویا محکوم است


زانیار بوکانی


طی روزهای گذشته اطلاعیه ای همراه با تهدید از سوی دبیرخانه کنونی کومه له (جمال بزرگپور) در خصوص بازگشت هفت نفر از کادرهای باسابقه حزب و اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران به اردوگاه مرکزی در دنیای مجازی فیسبوک منتشر گردید که باعث نگرانی زیادی در خصوص امنیت این رفقا شده است. رفیق نامبرده در بخشی از این اطلاعیه مینویسد:دیروز چهارشنبە ٥ ژانویە ساعت ٢٢ و ٠٣ دقیقە من بە عنوان مسئول تشکیلاتی در کردستان (دبیرخانە) بطور غیر مستقیم اطلاع یافتم کە تعدادی از رفقای محفل کمیتە اجرایی حزب ( ٧ نفر ) ساعت ٠ بامداد وارد سلیمانی و بە اردگاە مرکزی میایند. واضح است کە اقدام این جمع آشکار مغایر با ضوابطی است کە تا کنون بە پیش رفتە است.

به همین دلیل« کمیتە رهبری با توجە بە این نگرانی قصد دارد با آنها وارد گفتگو شود و از آنها بخواهیم کە:


1- برای جلوگیری از هر اتفاق ناگواری باید اردوگاە را ترک کنند و در شهر سلیمانیە مستقر گردند . در اینصورت ما آمادە هستیم کە امکانات لازم برای استقرار آنها را در شهر فراهم کنیم. با استقرار در شهر میتوانند پروژە خود را بە پیش برند و ما هم بە کار خود بپردازیم و امکان بروز تشنج را بە حداقل برسانیم .
٢- از این ببعد از آمدن هر فرد و هر تعداد دیگر بە اردوگاە ممانعت خواهیم کرد، عمدتا و اساسا بە این دلیل کە قصد داریم زمینە هر نوع تشنجی را از بین ببریم.
٠- اگر آنان حاضر بە قبول آنچە کە ما میگوئیم نشوند( کە بە احتمال زیاد قبول نخواهند کرد) و بر استقرار خود در اردوگاە پافشاری کنند، مسۆولیت هر پیش آمد ناگواری را بر عهدە خواهند داشت.»

در واقع این نوع رفتارها هیچ سنخیتی با پرنسیب های یک جریان سیاسی و متمدن امروزی ندارد و تنها از سر استیصال سیاسی است. این رفقا تمام مرزهای سیاسی؛ تشیکلاتی و حتی دوستی دیرینه را زیر پا گذاشتند و امروز بیشتر از دیروز با رفتاری ناسیاسی و پرخاشگرانه به رفقای خود میتازند تا در راستای وارونه نشان دادن وقایع؛ وانمود کنند که این رفقا که برای کار تشکیلاتی به اردوگاه مرکزی در اقلیم کردستان برگشته اند نه تنها برای کار تشکیلاتی نیامده اند،بلکه برای اینکه بخواهند امورات انشعاب را انجام بدهند راهی اردوگاه شدند. اما همگان میدانند این همان رفقای رهبری کنونی کومه له بودند که یکی پس از دیگری پل های پشت سر خود را خراب کردند تا جایی که هیچ راهی برای همکاری دوباره و جلوگیری از انشعاب باقی نگذاشتند و امروز با صادر کردن اطلاعیه ای این چنینی در خصوص هفت نفر از اعضای باسابقه حزب و کومه له بر سیاست های انحلال طلبانه و جدایی طلبانه خود بیشتر از هر وقت دیگر پافشاری میکنند.

این عمل دبیرخانه وقت کومه له قویا محکوم است و رفقای رهبری کنونی کومه له بایستی با صادر کردن اطلاعیه ای از همه این رفقا واعضای حزب معذرت خواهی کنند و تمام امکانات رفاهی و امنیتی را در اختیار این رفقا قرار بدهند و اگر خواهان انشعاب هستند، بایستی به صورت جریانی متمدن و امروزی جدایی خود را از کومه له و حزب کمونیست ایران اعلام دارند. در غیر این صورت هر پیامدی برای این رفقا و رفقای دیگر در اردوگاه بر عهده آنهاست و بایستی به همه اعضا و مردم جوابگو باشند.

زانیار بوکانی

اشتراک در شبکه های اجتماعی: