پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه تشکل دانشجویان پیشرو: برای “توماج صالحی”، با اعتراض جمعی و سازمان‌یافته به خیابان بیاییم!


“توماج صالحی” چهره، نماد و صدای برجسته انقلاب زن زندگی آزادی است. جمهوری اسلامی هم‌زمان با حمله اخیر به زنان و تلاش‌اش برای بازپس‌گیری خاکریز فتح‌شده حجاب توسط مردم، اقدام به صدور حکم اعدام برای توماج کرده و به خیال خود از این طریق می‌تواند ما و انقلاب‌مان را به‌عقب رانده و جامعه سراپا جوشش و اعتراض ایران را مرعوب کند.


جای تردیدی برای هیچ‌کس ندارد که “توماج صالحی” صدای انقلاب “زن، زندگی، آزادی” و محروم‌ترین و به‌حاشیه‌رانده‌ترین بخش‌های جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی بوده است. اکنون و با صدور دوباره حکم اعدام برای توماج، زمان آن فرارسیده است که انقلاب زن زندگی آزادی در همه اجزا، اندام‌ها، افراد، چهره‌ها و تشکل‌ها و سازمان‌هایش پا به‌میدان گذاشته و از یکی از برجسته‌ترین فعالین و نمادهای خود پشتیبانی کند. با اعتراض گسترده و وسیع نباید اجازه دهیم که حکومت اعدامی حتی جرئت صدور چنین احکام و پیشبرد چنین اقداماتی را به‌خود راه دهد.


همان‌طور که ما دانشجویان، جوانان، زنان و دانش‌آموزان در مقابل هجمه اخیر جمهوری اسلامی علیه زنان جانانه ایستاده‌ایم، باید در حمایت از توماج صالحی همچون تنی واحد در برابر حکومت بایستیم. اعتراض جمعی و سازماندهی‌شده در سطحی وسیع و سراسری، تنها راه عقب‌راندن جمهوری اسلامی است. بار دیگر زمان آن فرا رسیده که برای اعتراضات گسترده‌ی خیابانی در داخل و خارج کشور علیه جمهوری اسلامی آماده شویم. در مقابل حکومتی که برای بقای خود دست‌وپا می‌زند، به زنان حمله می‌کند، در منطقه موشک می‌پراند و به‌شکل روزافزونی از مردم ایران و خاورمیانه قربانی می‌گیرد، عاجل‌ترین اقدام بازگشت به خیابان است.


تشکل دانشجویان پیشرو

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک در شبکه های اجتماعی: