شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | 17 - 08 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه‌ی کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران پیرامون صدور حکم اعدام “شریفه محمدی” از فعالین جنبش کارگری ایران

بنا به اخبار منتشره كارگر زندانی “شریفه محمدی” که در زندان لاکان رشت محبوس است با حکم شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شد. “شریفه محمدی” در روز ١٤ آذر سال گذشته به‌دلیل فعالیت‌های کارگری دستگیر و سپس با اتهام وارده “بغی” از سوی بی‌دادگاه رژیم به مرگ محکوم شده است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی اطلاعیه‌ای، اتهام “بغی” علیه “شریفه محمدی”، فعال کارگری اهل رشت، را به‌‌شدت محکوم و آن‌را کاملاً واهی و کذب محض نامیده است. اطلاعیه‌ی سندیکای شرکت واحد ضمن درخواست آزادی فوری و بی‌قیدوشرط این فعال کارگری، اقدام رژیم را سناریوی‌سازی و تداوم آزار و اذیت سیستماتیک علیه فعالان کارگری خوانده است.

“شریفه محمدی”، ماه‌ها در سلول انفرادی به‌سر می‌برد و تحت فشارهای روحی، جسمی و بدرفتاری‌های مکرر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم با هدف‌گرفتن اقرار و اعتراف به جرائمی که پیشاروی وی قرار داده بودند، قرار داشت. بنا به گزارش سندیکای واحد، فشارهای وارده به این فعال کارگری بدان حد بوده که موجب نگرانی و اعتراض مسئولین زندان رشت که واهمه‌ی به‌خطرافتادن جان وی را داشتند گشته بود.

صدور حکم اعدام “شریفه محمدی” در پی تداوم تشدید برخوردهای امنیتی و قضایی و پیگرد ارگان‌های سرکوب و ارعاب رژیم علیه فعالان کارگری، معلمان، بازنشستگان و فعالین جنبش زنان صورت می‌گیرد و بخشی از پروژه‌ی امنیتی‌نمودن فضای جامعه و ممانعت از فعالیت‌های کارگری و اجتماعی است. رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌داند که بر آتشفشانی از خشم و طغیان اکثریت بزرگ مردم ایران واقع شده است که هر دم می‌تواند به حکومت فقر و سرکوب و توحش قرون‌وسطایی آن پایان نهد. دست‌اندرکاران حکومت اسلامی ایران در سایه‌ی وحشت سرنگونی و درهم پیچیده‌شدن بساط استثمار و سرکوب و ماشین کشتارشان، مانند همیشه تلاش می‌کنند با صدور چنین احکام قرون وسطایی و جنایت‌کارانه‌ای مانع انکشاف، پیشرفت و اعتلای جنبش کارگری و انقلابی مردم ایران گردند.

کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران از همه‌ی فعالین کارگری و انسان‌های آزادی‌خواه و مبارز می‌خواهد با تمام توان خود حکم اعدام “شریفه محمدی” را محکوم و با اقدامات گسترده و موثر رژیم جمهوری اسلامی را به عقب‌نشینی وادار نمایند. بایستی هرچه بیشتر اتحادیه‌های کارگری، نهادهای مدافع حقوق انسان و مخالفت اعدام را بسیج نمود و پیکاری جهانی برای لغو حکم اعدام این کارگر شریف مدافع حقوق کارگران ایران به‌راه انداخت.

کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد !
اعدام قتل عمد دولتی است و بی‌درنگ باید متوقف گردد !

کمیته‌ی تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست ایران

چهارم ژولای ۲۰۲۴

اشتراک در شبکه های اجتماعی: