جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ | 13 - 09 - 2024

Communist party of iran

اطلاعيه شوراى همكارى نيروهاى چپ و كمونيست در كردستان به مناسبت دومين سالگرد جنبش انقلابى سراسرى ژينا

دومین سالگرد جنبش انقلابی که با قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی از کردستان آغاز شد و زبانه کشید و در فاصله کوتاهی نه‌تنها سراسر ایران را فرا گرفت بلکه شهره جهان شد، را گرامی می‌داریم. جنبشی که با پیشتازی زنان آزاده و مبارز، با دورانداختن و سوزاندن حجاب اسلامی، این نماد بردگی و تحقیر زنان، پایه‌های حکومت اسلامی سرمایه را به لرزه در آورد. جنبشی که تأثیرات دگرگون‌ساز و تحولات عمیق اجتماعی آن، موقعیت حکومت اسلامی را به‌شدت تضعیف نمود و تناسب قوا در جامعه را به نفع جبهه مبارزات کارگران و دیگر اقشار تهیدست و پیشرو جامعه تغییر داد.


طی دو سال گذشته حکومت جمهوری اسلامی همه دم و دستگاه‌های تبلیغ و تحمیق، دستگاه‌های امنیتی و نظامی سرکوب و دستگاه‌های قضائی و روحانیت و غیره را به کار انداخته است تا بلکه بتواند این جنبش را سرکوب نماید و به خیال خود جامعه را به قبل از آغاز این جنبش عظیم اجتماعی برگرداند. رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی در حالی زبونانه سیاست سرکوب سیستماتیک، زندان، شکنجه و اعدام را تشدید کرده که خود با بحران‌های عمیق و همه جانبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ایدئولوژیک، منطقه‌ای و بین‌المللی روبه‌رو است؛ با جنبش‌های اعتراضی و اعتصاب کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، پرستاران، دانشجویان و جنبش انقلابی کردستان روبه‌رو است که زنده و پویا مسیر پیشروی را ادامه داده است. جنبش‌هایی که زنان مبارز نقش پیشتاز و تعیین کننده ای در پیشبرد آنان داشته و دارند.


در چنین شرایطی و در دومین سالگرد جنبش انقلابی ژینا، شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان که خود یکی از دستاوردهای این جنبش انقلابی می‌باشد، از همه زنان و مردان آزادیخواه کردستان می‌خواهد که روز یک‌شنبه ٢٥ شهریور در سالروز قتل حکومتی ژینای عزیز، با حضور بر مزار جانباختگان و با ابراز هم‌دردی با خانواده‌هایشان یاد این عزیزان را گرامی دارند و بنا به تصمیم و اراده آگاهانه خود با مشارکت در اعتصاب عمومی و به تعطیل کشاندن شهرها و مراکز تولیدی و کارگری و یا هر شکل دیگری از اعتراض که خود مناسب می‌دانند، یکبار دیگر اتحاد و همبستگی و عزم و اراده انقلابی‌شان را علیه دیکتاتوری و اختناق جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته و به گوش جهانیان برسانند.


شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان، همراه و همگام با کارگران، زنان آزادیخواه و برابری طلب، فرهنگیان و بازنشستگان شریف، دانشجویان انقلابی، پرستاران زحمتکش و فداکار، اعتراضات خودمان را با برافراشتن پرچم: لغو حکم اعدام، آزادی همه زندانیان سیاسی، لغو حجاب اجباری و سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و برقراری حاکمیت شورایی، به مبارزات خود تا تحقق اهدافمان و پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.


پیروز باد جنبش انقلابی سراسری ژینا

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌ باد حاکمیت شورایی


شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کردستان

٢٢ شهریور ١٤٠٣

١٢ سپتامبر ٢٠٢٤

اشتراک در شبکه های اجتماعی: