چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ | 16 - 10 - 2024

Communist party of iran

ارتش اسرائیل ضمن تداوم حمله و کشتارمردم غزه و لبنان، قراراست، پیش از انتخابات ۵ نوامبر به اهداف نظامی ایران حمله کند

روز سه‌شنبه، حملات نظامی اسرائیل منجر به کشته شدن دست‌کم ٤۰ فلسطینی در سراسر نوار غزه شد. نیروهای اسرائیلی حلقه محاصره خود را اطراف جبالیا در شمال غزه تنگ‌تر کردند و درگیری‌های شدیدی با مبارزان حماس در این منطقه روی داد.
مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند در نزدیکی منطقه الفلوجه در جبالیا، ۱۱ نفر به دلیل آتش اسرائیل جان باختند. همچنین، در منطقه بنی‌سهیله در شرق خان‌یونس در جنوب غزه، ۱۰ نفر دیگر در نتیجه برخورد موشک اسرائیلی به یک خانه کشته شدند.


صبح روز سه‌شنبه ٢٤ مهر، نیز، یک حمله هوایی اسرائیل منجر به تخریب سه خانه در حومه صبرا در شهر غزه شد. خدمات اورژانس محلی از کشف دو جسد خبر داد و عملیات جستجو برای یافتن ۱۲ نفر دیگر که گمان می‌رود در زمان حمله در این خانه‌ها بوده‌اند، ادامه دارد. علاوه بر این، پنج نفر دیگر نیز بر اثر حمله به یک خانه در اردوگاه نصیرات در مرکز غزه کشته شدند.
همزمان بر اساس گزارشی از روزنامه واشنگتن پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به ایالات متحده اطلاع داده که حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران محدود به اهداف نظامی خواهد بود و اسرائیل از حمله به تأسیسات هسته‌ای و نفتی جمهوری اسلامی خودداری خواهد کرد.


طبق این گزارش، نتانیاهو این اظهارات را در مکالمه تلفنی هفته گذشته با رئیس‌جمهور آمریکا، که اولین گفتگوی آن ها بعد از هفت هفته بوده، بیان کرده است. دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در پاسخ به این گزارش اعلام کرد: « ما نظرات دولت ایالات متحده را می‌شنویم، اما تصمیمات نهایی را بر اساس منافع ملی اسرائیل خواهیم گرفت.» در هفته‌های اخیر، ایالات متحده و چند کشور اروپایی تلاش کرده‌اند اسرائیل را از حمله به تأسیسات نفتی ایران بازدارند؛ این در حالی است که اسرائیل در حال آماده‌سازی برای واکنش به حمله موشکی ایران در اوایل این ماه است.


منابع آگاه به جزئیات مکالمه بین بایدن و نتانیاهو گفتند که آمریکا نگران است واکنش اسرائیل منجر به افزایش قیمت انرژی در بازارهای جهانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شود. اما اسرائیل تأکید کرده که واکنش خود را پیش از انتخابات ۵ نوامبر انجام خواهد داد تا از برداشت ایران به‌عنوان نشانه ضعف جلوگیری کند.
همچنین این گزارش افزوده است که اسرائیل قصد دارد عملیات نظامی خود در لبنان را ظرف چند هفته آینده به پایان برساند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: