جمعه ۱۴ فروردین ۱۴۰۵ | 03 - 04 - 2026

Communist party of iran

اجرای حکم زندان و صدور کیفرخواست برای دو دانشجوی معترض خبات ویسی و شیدا صابری

نهادهای حقوق بشری از اجرای حکم ۱۵ سال حبس خبات ویسی، دانشجوی دانشگاه پیام نور مریوان و صدور کیفرخواست علیه شیدا صابری، دانشجوی دانشگاه شیراز، خبر داده‌اند.
براساس گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز یکشنبه، ۱۳ اسفندماه، آقای خبات ویسی، جهت سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی مریوان منتقل شده است.
دادگاه انقلاب مریوان اتهامات این دانشجوی زبان انگلیسی را که دو نوبت در شهریور و آبان سال گذشته دستگیر و بازجویی شده بود، (تبلیغ علیه نظام) و (عضویت در حزب دموکرات کردستان ایران) اعلام کرد.
شیدا صابری، دانشجوی رشته کارگردانی دانشگاه شیراز، نیز روز یکشنبه در صفحهٔ اینستاگرامی خود تصویری از قرار نهایی صادر شده از شعبهٔ هفتم دادگاه عمومی و انقلاب یاسوج را منتشر کرد.
بر همین اساس دادگاه انقلاب یاسوج اتهامات (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق در دست داشتن بنر با مضمون زن، زندگی، آزادی)، (تجمع غیرقانونی) و (تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی) را علیه خانم صابری وارد دانسته است.
این دانشجوی دانشگاه شیراز که پیش از این نیز سابقهٔ بازداشت و برخورد قضائی را داشته،‌ روز ۱٦ مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی یاسوج بازداشت شده بود.
دانشگاه‌ها در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» از کانون‌های اصلی اعتراضات و تجمع‌ها علیه حکومت جمهوری اسلامی بود. بر همین اساس بسیاری از دانشجویان از سال گذشته با بازداشت، اخراج،‌ تعلیق و احکام قضائی و امنیتی روبرو شده‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: