جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ | 30 - 08 - 2024

Communist party of iran

ابراز نگرانی شورای بین‌المللی پرستاری از بازداشت پرستاران معترض در ایران

شورای بین‌المللی پرستاری از گزارش‌های مربوط به بازداشت پرستاران معترض در ایران عمیقا اظهار نگران‌ کرد و خواستار مذاکره میان معترضان و مسئولان برای دستیابی به توافقی عملی شد.


این شورای بین‌المللی، اعتراضات صنفی پرستاران ایران را ناشی از دغدغه شان برای بیماران و پرستاران خواند و اعتصاب آنها را نشانه سرمایه‌گذاری ناکافی در بخش سلامت و کارکنان آن دانست. شورای بین‌المللی پرستاری تاکید کرد که پرستاران حق دارند بدون واهمه از بازداشت یا آزار دست به اعتراض بزنند و حکومت‌ها باید با بررسی ریشه‌های نارضایتی، راهکاری عادلانه برای حل مشکلات آنها بیابد.


آی سی اِن با اعلام حمایت از حق پرستاران برای اعتراضات صنفی، بر ارتباط تنگاتنگ میان پرستاران و سلامتی بیماران تاکید کرد. این شورای بین‌المللی ضمن اعلام همبستگی با تمامی پرستاران در ایران از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که از پرستاران حمایت کنند.
پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های دولتی با تاکید بر تحقق مطالبات صنفی و معیشتی خود از نیمه دوم مرداد اعتراضات و اعتصابات خود را دست کم در ۱۶ استان ایران تشدید کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، تاکنون شماری از معترضان به اتهام اخلال‌گر بازداشت شده‌اند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: