چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ | 11 - 09 - 2024

Communist party of iran

آمریکا اطلاعات اتحادیە اروپا را مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را تایید نمیکند

در حالی که اتحادیه اروپا مدعی است اطلاعات “معتبری” از متحدانش دریافت کرده که ایران موشک بالستیک در اختیار روسیه گذاشته است، کاخ سفید می‌گوید نمی‌تواند این موضوع را تایید کند. تهران گزارش‌ها درباره ارسال تسلیحات را به‌شدت رد کرده است.


جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ١٩ شهریور، گفت که ایالات متحده نمی تواند گزارش‌ها مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را تایید کند. پیش از اظهارات آقای کربی، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا گفته بود: «ما اطلاعات معتبری از متحدان‌مان درباره ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه دریافت کردیم و اکنون در حال بررسی بیشتر این موضوع با دیگر کشورهای عضو هستیم. اگر این موضوع تأیید شود، این ارسال به عنوان تشدید حمایت مادی ایران از جنگ تجاوزکارانه و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین محسوب می‌شود و اتحادیه اروپا در هماهنگی با متحدانش، به‌سرعت اقداماتی جدید علیه ایران به اجرا می‌گذارد.»


ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم روزسەشنبه ٢٠ شهریور، اعلام کرد: « انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه نشان دهنده افزایش چشمگیر حمایت تهران از مسکو در جنگ علیه اوکراین است.» در همین رابطه، وزارت خارجه اوکراین، شهریار آموزگار، کاردار جمهوری اسلامی در کی‌یف را در پی انتشار گزارشی مبنی بر ارسال موشک‌ بالستیک به روسیه احضار کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین «نگرانی عمیق» خود از احتمال ارسال موشک بالستیک به روسیه ابراز کرده است.اوکراین همچنین «هشداری شدید» به ایران داده و گفته در صورت صحت این گزارش «پیامدهای ویرانگر و جبران‌ناپذیری» در روابط دو جانبه خواهد داشت.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: