آخرین اخبار مرتبط با کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران، ( از صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد)
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲

واقعیت این است که این شرکت در تاریخ خود با چنین مدیرانی به این اندازه غارتگر و فاسد و ضدکارگر که پشتیبانی قدرتمند از سوی ارگان های حاکمیت دارند مواجه نبوده است.
گروه ملی فقط به دست کارگر فولادی است که پایدار مانده و به کانون حق طلبی و دستاوردهای کارگری تبدیل شده است.
ما با همکاران خود دست برادری داده ایم و با اتحاد و تمام توان خود از چهار عضو شریف و باشهامت گروه ملی که مدیرعامل خودفروخته کارتشان را مسدود کرده حمایت و قدردانی میکنیم و اگر اقدامی برای رفع این اقدام وقیحانه صورت نگیرد بدون شک پاسخ درخوری را به حراست، مدیریت فاسد و عوامل امنیتی که محافظین و جیرهخواران مافیای غارتگر شده اند خواهیم داد.
سخنی داریم با همه پرسنل شجاع و فهیم گروه ملی که ماه هاست بیرق مطالبه گری را زمین نگذاشتهاند تا هم گامی بزرگ برای رفاه خودشان بردارند و هم نظام تولید را از این مسیری که به قهقرا میرود با همت کارگر نجات دهند.
در رابطه با مشکلات ما، آنچه بر همه اعضای شرکت و جامعه عظیم کارگری و مردم کشور روشن شد همان ریشه فاسد شده و از کار افتاده ای است که درخت پربار صنعت را به تباهی و خشکی کشانده است.
بانک ملی و مدیریت با حیف و میل کردن درامدهای فراوان شرکت، عملکرد زیان آور خود را به گردن کارگر اعتصابی میاندازند و به درامدها و همسانسازی او دستبرد میزنند. درحالیکه با توافق ضدکارگری قبلی مخالف بودیم اما بنا به حسن نیت با آن پیش رفتیم و شاهدیم که همچنان منابع مالی در بده بستان های بزرگ کارفرما با شرکای خود در بالاترین حلقه مافیایی به سادگی چپاول میشود و در عوض با چماق تهدید و سرکوب به مطالبات اعتصابی پاسخ میدهند.
با اینکه حق مان از طبقه بندی را بطور کامل نگرفتیم اما همچنان مطالبه همسان سازی و تبدیل وضعیت همکاران شفقی را در اولویت نگاه خواهیم داشت، اراده و اتحادمان را تقویت خواهیم کرد و یقین داریم همانطور که گفته بودیم باز هم میآییم و با موجی سهمگینتر باز میگردیم تا یک بار برای همیشه بساط ظلم و ستم را از سفره زحمتکشان شرکت جمع کنیم و این صنعت را به دست صاحبان و مدیران اصلی آن یعنی کارگران شریف گروه ملی برسانیم.
کارگران گروه ملی فولاد:
۱- اینکه ما کارگران شرکت گروه ملی علاوه بر خانواده کوچکی که در آن زندگی مي کنيم در یک خانواده بزرگتر که محل رزق و روزی ما میباشد و وجود این خانواده بزرگ باعث تحکیم و عزت خانواده کوچک می شود حقیقت اجتناب ناپذیر است پس نتیجه می گیریم دفاع از تک تک خانواده تعهد و مسُولیت ما را می رساند . همانطور که می دانید تعدادی از همکاران ما به ناحق و بدون هیچ گناهی کارت آنان بسته شده وبه نوعی اخراج شده اند . بی تفاوتی و بی مسولیتی ما نسبت به همکاران خطرناک بوده و نباید در قبال این ظلم ساکت بنشینیم . ما کارگران شریف گروه ملی کاری را با هم انجام دادیم و باید از این طوفان همگی به سلامت خارج شویم و اجازه ندهیم که افرادی با تهدید و ارعاب باعث از بین رفتن اتحاد و همدلی ما شوند .
همکاران گرامی تا حالا به این موضوع فکر کرده اید پولی که بابت بیمه تامین اجتماعی،تکمیلی و اقساط فروشگاهها از فیش کسر میشود به کجا میرود که نه بیمه حاضر به ارائه خدمات است و نه فروشگاه ها دیگر حاضر به همکاری با شرکت هستند؟
میدانستید شرکتی که دم از نداری میزند و برای حقوق کارگر کاسه گدایی بدست گرفته ، حدود دو میلیون دلار بازیکن خارجی جذب تیم فوتبال کرده است؟
بانک ملی ۳۷ میلیارد تومان به حقوق این ماه اضافه کرده بود که طبق اطلاعات بدست آمده فقط ۲۴ میلیارد در حقوق پرسنل محاسبه شده و سرنوشت ۱۳ میلیارد تومان باقی نامعلوم است.
وقتی نسبت به سرنوشت خود و شرکت و همکاران خود بی تفاوت باشیم باید هم کارفرما جسارت تعدی به حق و حقوق ما را داشته باشد.
هوشیار باشید که اگر امروز از خود غیرت و معرفت نشان ندهیم ، ابراز ندامت فردا دردی را درمان نخواهد کرد و جز آه و افسوس و حیات مذلت باری که دوسال تحت مدیریت علی محمدی تجربه کردید دوباره آغاز خواهد شد با این تفاوت که اینبار پایانی ندارد جز زمانی که از این شرکت بازنشسته شوید.
هوشیار باشید که اگر امروز به ندای همکاران خود لبیک نگوییم، زیر لگدهای ذلت بار کارفرما له خواهیم شد.
۲- همانگونه که اطلاع دارید کارت همکارانی که زبان گویای کارگر بودند و حقوق کارگر دغدغه شأن بود بسته شده و وضعیت این دوستان بحالت تعلیق درآمده است. با پیگیری های صورت گرفته ، حراست و مسئولین وعده فردا صبح برای بازگشت به کار را دادند.
حالا معلوم نیست که امروز و فردا با دو روز دیگر چه تفاوتی دارد یا حضرات بر اساس علم کواکب و اسطرلاب کارهای خود را پیش میبرند ، ولی برای اینکه جای بحثی باقی نماند و گناهی بر گردن کارگر سوار نشود تا فردا صبح را به مسئولین فرصت میدهیم تا همکارانمان را از این حالت تعلیق خارج کنند و در صورت عدم تمکین عکس العمل کارگران با غیرت شرکت گروه ملی فولاد اهواز را خواهند دید.
اجازه نخواهیم داد این داستان به ماه آخر سال رسیده و دوباره داستان کریم سیاحی تکرار شود.
این اولین و آخرین فرصت به مسئولین برای خودداری از لجبازی با کارگران است.
