پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 25 - 04 - 2024

Communist party of iran

گزارش های سە شنبه ٣ آبان در ٣٩مين روز اعتراضات سراسری ایران

– اعتراضاتی در میدان امام حسین تهران گزارش شده که منجر به مسدود شدن کامل این میدان گردیده است.

– شب گذشته مبارزان در شهرستان بهبهان مجسمه ی غدیر را به آتش کشیدند.

فریاد «نه این وری، نه اون وری، آزادی و برابری» در دانشگاه اصفهان

– دانشجویان روز سه شبنه اعتراضات خود از سر گرفته اند. بسیاری از این اعتراضات در مقابله با تبعیض و تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها صورت می گیرد. دانشجویان با مقاومت و ایستادگی قابل تحسین خود سنگرهای حکومت در دانشگاه را فرو می ریزند.

– مطابق گزارش ها امروز دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری، دانشکده ی علوم اجتماعی علامه، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه تهران، دانشگاه بهشتی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه قم، دانشگاه چمران اهواز، دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه یزد، دانشکده فنی دانشگاه تهران، دانشگاه سوره، دانشگاه آزاد کرمان، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دانشکده ی هنرهای زیبای تهران، دانشگاه خوراسان اصفهان، دانشگاه آزاد تهران واحد پونک، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشکده حقوق دانشگاه خوارزمی، دانشگاه دامغان، دانشگاه سنندج، دانشگاه سراسری اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه شیراز با تجمع، راهپیمایی، شکستن تفکیک جنسیت غذاخوری ها به اعتراضات خود ادامه داده اند.

– در دانشگاه اصفهان دانشجویان سلف خود را آزاد کرده و به تفکیک جنسیتی پایان دادند شعارهای پرطنینی شنیده می شد: مرگ بر دیکتاتور، نه اینوری نه اونوری آزادی و برابری، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه و همخوانی آهنگ “برای”.

– در دانشگاه علم و صنعت، دانشجویان به مناسبت چهلمین روز جان باختن مهسا امینی نام پارک بانوان را به پارک ژینا تغییر دادند. آن ها شعار دادند: «مهسای ما نیکای ما، ندای آزادی ما»

– در دانشگاه قم، امروز نماینده رئیسی در دانشگاه حضور یافته و دانشجویان در جریان سخنرانی او شعارهای ضدحکومتی داده اند. دانشجویان این دانشگاه همچنین به حضور مجری ۲۰:۳۰ تلویزیون در دانشگاه خود اعتراض کرده و شعار دادند: ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ما. حراست و لباس شخصی ها در این دانشگاه با دانشجویان درگیر شده اند.

– در دانشگاه یزد دانشجویان دختر و پسر با شعار «زن زندگی آزادی» توانستند برای اولین بار از سلف دانشگاه خود رفع تفکیک جنسیتی کنند.

– در دانشگاه بهشتی سلف پسرانه بار دیگر مختلط شد. دانشجویان گزارش دادند با مقاومت سنگین بسیجی ها مواجه شدند ولی تفکیک جنسیتی را شکستند.

شورای فرهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در اطلاعیه ای خواهان افشای عوامل همکار در مدارس با نیروهای امنیتی شده است. در این اطلاعیه آمده است: همکاران گرامی، در صورتی که اطلاعات موثقی در مورد مشخصات و اسامی مدیران و معاونینی که در جهت سرکوب و بازداشت دانش آموزان، با نیروهای نظامی و امنیتی همکاری کرده‌اند و همچنین اسامی معلمان متحصن را جهت برخورد تحویل آموزش و پرورش و دیگر نهادها داده اند، در اختیار دارید، اطلاعات خود را جهت روشنگری به اطلاع فعالین صنفی برسانید تا این افراد نتوانند به راحتی به معلمین، دانش آموزان و مردم خیانت بکنند.

شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران پیرو بی‌قانونی‌ها و اقدامات اسف‌بار مسئولین حراست و دانشگاه در طی یک نامه از مسئولین خاطی به هیات رئیسهٔ دانشگاه شکایت کرد.

آتش نشانان مشهد در اعتراض به وضعیت بد حقوقی و معیشتی در برابر شهرداری دست به تجمع زدند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: