جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | 29 - 03 - 2024

Communist party of iran

نیروهای امنیتی هومن عبداللهی، جوان سنندجی را کشتند و جنازه او را ربودند!

هومن عبداللهی در اثر ضرب و شتم پس از اصابت گلوله و مجروح شدن در سنندج کشته شد. در جریان اعتراضات چهارشنبه ۱۶ آذر ، هومن عبداللهی جوان ۲۱ ساله در محله حسن‌آباد سنندج بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی مجروح شد. بر اساس گزارش دریافتی هومن عبداللهی ابتدا زخمی شده بود و به دلیل شدت جراحات و ضربات وارده در بیمارستان کوثر سنندج جان باخت.

یک منبع آگاه درباره نحوه کشته شدن هومن عبداللهی میگوید: در جریان اعتراضات مردمی در محله حسن‌آباد سنندج، نیروهای امنیتی از فاصله نزدیک هومن را هدف شلیک با گلوله ساچمه قرار داده و سپس چندین تن از ماموران امنیتی با باتوم و شوکر او را شکنجه کرده بودند.

پیکر این جان باخته پنج‌شنبه ۱۷ آذر در بیمارستان کوثر سنندج به خانواده تحویل داده شد. اما هنگامی که خانواده در مسیر رفتن به مسجد جهت تشییع جنازه بودند، نیروهای امنیتی آنها متوقف و پیکر این جان باخته را ربودند. و پیکر او را به پادگان لشکر ۲۸ منتقل کرده‌اند.

بنا به ویدیوهای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیروهای سپاه پاسداران به منزل شهروندان در محله حسن آباد سنندج یورش برده و شهروندان را هدف تیراندازی قرار داده‌اند. چندین شهروند نیز با ضرب و شتم توسط این نیروها بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

بر اساس آمارهای موجود دست‌کم ۱۱۴ شهروند کُرد در جریان اعتراضات مردمی در شهرها و روستاهای کردستان کشته شده‌اند. ۱۲ نفر از جان‌باختگان کودک هستند.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز اعلام کرده در بازه زمانی ۲۶ شهریور تا ۱۶ آذر سال جاری شمار کشته‌شدگان اعتراضات در سراسر ایران ۴۷۵ نفر، شامل ۶۵ کودک و نوجوان (زیر ۱۸ سال) و ۶۱ نیروی امنیتی است.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: