شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 27 - 04 - 2024

Communist party of iran

بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر تجمع‌های اعتراضی برپا کردند!

  • تهران

جمعی از بازنشستگان مس سرچشمه در اعتراض به انتقال صندوق مس بدون رضایت سهامداران به زیرمجموعه وزارت رفاه، روز دوشنبه ١٠ بهمن ماه،  مقابل دفتر شرکت ملی صنایع مس ایران در خیابان ولیعصر تهران دست به تجمع زدند.

  • کرمان

روز دوشنبه ١٠ بهمن ماه، همزمان در کرمان نیز بازنشستگان مقابل دفتر اصلی کارخانه تجمع کرده‌اند. به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، این بازنشستگان مطالبه اصلی خود را حفظ استقلال صندوق بازنشستگی مس می‌دانند. بر اساس این گزارش، در اسفند ۱۴۰۰، صندوق بازنشستگان مس سرچشمه بدون رضایت سهامداران به زیرمجموعه وزارت رفاه منتقل شد.

  • خراسان

همچنین بازنشستگان مخابرات خراسان رضوی روز دوشنبه  ١٠ بهمن ماه، در اعتراض به تضییع حقوق ۱۳ ساله خود و عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان مرکزی مخابرات در شهر مشهد تجمع کردند.

  • یزد

روز دوشنبه ١٠ بهمن ماه، همزمان در یزد نیز بازنشستگان مخابرات مقابل ساختمان مرکزی اداره مخابرات یزد تجمع کردند. این بازنشستگان خواستار رسیدگی به مطالباتشان از جمله اجرای دقیق قانون و برکناری مدیران شرکت مخابرات به خاطر عدم اجرای وعده‌ها و پرداخت مطالبات در گذشته شدند.

  • اصفهان

همچنین به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران ایران، بازنشستگان مخابرات استان اصفهان روز دوشنبه ١٠ بهمن، در اعتراض به مشکلات معیشتی و مطالبات معوقه در مقابل اداره مرکزی مخابرات دست به تجمع زدند. اعتراض این بازنشستگان به مطالبات قانونی و مصوب شده‌ای است که سال‌هاست مسکوت مانده و شرکت مخابرات از پرداخت آنها سرباز می‌زند. بر اساس این گزارش، «تعویق بیست ماهه در پرداخت مطالبات از بیمه تکمیلی» نیز از دیگر مشکلاتی است که این گروه از بازنشستگان به آن معترض هستند.

  • گیلان، ایلام و کرمانشاه

در گیلان، ایلام و کرمانشاه نیز بازنشستگان مخابرات تجمع اعتراضی مشابهی را برگزار کردند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: