دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 29 - 04 - 2024

Communist party of iran

انتقال دانشجوی دانشگاه یزد به بیمارستان براثر اعمال خشونت رئیس دانشگاه!

همزمان با تشدید برخورد با دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف با هدف اعمال حجاب اجباری، از جمله برخورد خشونت‌بار ب دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان و اخراج دسته‌جمعی دانشجویان معترض دانشکده علوم اجتماعی از خوابگاه، تشکل‌های دانشجویی گزارش دادند که یک دانشجوی دختر دانشگاه یزد در پی فشار روانی وارد شده در جلسه کمیته‌ انضباطی، تهدیدات رئیس دانشگاه و صدور حکم دو ترم تعلیق از تحصیل به بیمارستان منتقل شده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور با تایید انتقال زهرا رحیمی، دانشجوی رشته شیمی دانشگاه یزد، به بیمارستان، گزارش داد که ابتدا حال این دانشجو در جلسه بیست و ششم فروردین ماه کمیته انضباطی پس از مواجه شدن با پرخاش و توهین عباس کلانتری، رئیس دانشگاه یزد، وخیم شده بود که منجر به ورود آمبولانس به دانشگاه و ارائه درمان‌های فوری شد.

به گفته فعالان دانشجویی، فشار وارده به این دانشجو به نحوی بوده است که طی دو روز متوالی آمبولانس برای معاینه و درمان این دانشجو اعزام شد که نیروهای اورژانس «در روز دوم او را به بیمارستان منتقل کردند.»

در گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور از «پرونده‌سازی‌ عباس کلانتری رئیس دانشگاه یز بر علیه زهرا رحیمی و ایجاد فشار روانی شدید برای این دانشجو» به عنوان نمونه‌ای از اعمال فشارها بر دانشجویان معترض، مجازات دانشجویان بدون سند و مدرک قانونی با اشد احکام» یاد شده است که اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های ایران در جریان است.

همزمان کانال دانشجویان متحد خبر داد که پس از تجمع ۲۷ فروردین دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران «در اعتراض به مقررات حجاب اجباری و برگزاری جلسات کمیته اخلاقی و سختگیری نیروهای حراست»، چندین دانشجو از «حق برخورداری از خوابگاه» محروم شده‌اند.

بنابر این گزارش، در حالی که هیچ‌ روند قانونی در این مورد طی نشده و دانشجویان معترض «جایی جز خوابگاه برای سکونت ندارند، مقام‌های دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اقدام به بیرون کردن شبانه دانشجویان دختر از خوابگاه کرده‌اند.

فعالان دانشجویی همچنین از حملات و ایجاد مزاحمت نیروهای لباس شخصی با دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان خبر داد و گزارش کردند که این نیروها با حضور در مقابل این دانشگاه به دانشجویان در مورد رعایت حجاب و جمع نشدن دانشجویان زن و مرد تذکر داده و در مواردی نیز به دانشجویان با اسپری فلفل حمله کرده‌اندط و دست‌کم یک دانشجوی را برای ساعاتی بازداشت کرده‌اند.

همزمان با افزایش فشارها بر دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور، جمعی از دانشجویان دانشگاه مازندران در بیانیه‌ای اعتراضی نوشتند: اکنون که مرتجعین و متحجرین بار دیگر ارتش سیاه خود را بر مسیر زندگی مان سد کرده‌اند؛ ما دانشجویان پرچم خیزش زن، زندگی و آزادی را در دست خواهیم گرفت.

اشتراک در شبکه های اجتماعی: