جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 10 - 05 - 2024

Communist party of iran

اطلاعیه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران در محکومیت عملیات تروریستی در کرمان!

نباید به رژیم اسلامی اجازه داد تا به بهانه مقابله با تروریسم فضای سرکوب را تشدید کند!


بنا به گزارش ها ساعت ۳ و نیم روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با ۳ ژانویه ۲۰۲۴ در جریان انفجار دو بمب در مراسم حکومتی سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در نزدیک مسجد صاحب الزمان در کرمان تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده و صدها نفر نیز زخمی و مصدوم شده اند. استاندار رژیم در کرمان گفته که این حمله تروریستی بوده است و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور رژیم اسلامی با این گفته که «ایادی رژیم صهیونیستی خون شهروندان بی گناه را به زمین ریخته اند»، عوامل دولت اسرائیل را مسئول این عملیات تروریستی معرفی کرده است. بر پایه گزارش ها بمب ها در دو کیف جاسازی شده و با کنترل از راه دور به فاصله ده دقیقه از هم منفجر شده اند. جهت یادآوری در ۱۷ دی ماه ۱۳۹۸ نیز در جریان مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان به دلیل آنچه که گفته شد ازدحام جمعیت، بیش از ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و صدها تن مصدوم شدند.


عملیات تروریستی در کرمان و جنایتی که علیه مردم بی دفاع انجام گرفته چه از جانب سپاه پاسداران با اهداف سیاسی و برای به بیراهه بردن افکار عمومی برنامه ریزی شده باشد و چه از جانب دولت اسرائیل و یا دیگر جریان های تروریستی رقیب رژیم اسلامی در منطقه انجام گرفته باشد، مسئولیت مستقیم آن بر دوش سران رژیم جمهوری اسلامی است. رژیم جمهوری اسلامی در رأس یکی از قطب های تروریسم دولتی و تروریسم گروه های ارتجاعی اسلامی در منطقه خاورمیانه قرار دارد. این عملیات و کشتار مردم بی دفاع در کرمان مانند دو روی یک سکه یا ادامه سرکوبگری ها، موج اعدام ها و تروریسم رژیم جمهوری اسلامی در داخل ایران است و یا نتیجه مستقیم سیاست های مداخله گرانه و تروریستی این رژیم در منطقه خاورمیانه است که قاسم سلیمانی خود یکی از معماران آن بود.


معماران سیاست راهبردی “تعرض بازدارنده” رژیم اسلامی طی این سال ها در جنبش فلسطین سازمان حماس، جهاد اسلامی و بقیه گروههای ارتجاع اسلامی را تقویت کردند تا آنها با پرتاب موشکهای ساخت جمهوری اسلامی به مناطق تحت اشغال اسرائیل به طور مداوم بهانه به دست دولت نژاد پرست اسرائیل داده، تا با دست بازتری کشتار و نسل کشی مردم فلسطین و اشغالگری را ادامه دهد. رژیم جمهوری اسلامی با اعزام هزاران نفر از نیروهای بسیج و سپاه پاسداران به سوریه و با آموزش و تجهیز چند هزار نفر شبه نظامی شیعه که از کشورهای افغانستان و پاکستان اجیر شده بودند و در همراهی با نیروهای حزب الله لبنان یک پای اصلی کشتار و ویرانی و آوارگی در سوریه و یک پای جنگ نیابتی با عربستان سعودی و هم پیمانان آن بوده است. رژیم جمهوری اسلامی با حمایت از احزاب و جریان های مذهبی شیعه در عراق و با سازمان دادن و تجهیز نیروی حشدشعبی در عراق عامل اصلی بی ثباتی و ایجاد ناآمنی در این کشور است. رژیم اسلامی ایران با کمک های مالی و نظامی خود به نیروهای جنایتکار طالبان در افغانستان و گروه اسلامی حوثی در یمن از عاملان تداوم جنگ داخلی و کشتار مردم بی دفاع در این کشورها می باشد. اگر حکومت ارتجاعی عربستان سعودی طی سالها با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریست اسلامی مانند القاعده، داعش و جبهه النصره و غیره و با دامن زدن به جنگ و ناامنی در کشورهای منطقه تقلا کرده امنیت سلسله سلطنتی جنایتکار آل سعود را تأمین نماید، رژیم جمهوری اسلامی نیز همواره یکی از “افتخاراتش” این بوده که با جنگ در بیرون مرزها امنیت نظام جمهوری اسلامی در داخل مرزها را تضمین کرده است. سیاست خارجی و در واقع سیاست تروریستی و مداخله گرانه رژیم اسلامی در سطح خاورمیانه ادامه منطقی سیاست های این رژیم در داخل ایران است. رژیمی که فقر و فلاکت و بیکاری و ناامنی را به اکثریت مردم ایران تحمیل کرده و زنان را به بند قوانین آپارتاید جنسیتی کشانده است، رژیمی که اعدام هزاران زندانی، قتل های زنجیره ای، زندانی کردن و شکنجه مخالفین و ترور صدها نفر از مخالفین سیاسی و سرکوب خونین خیزش های انقلابی را در کارنامه دارد، در بیرون از مرزها هم نمی تواند جز ترور و کشتار و ایجاد ناآمنی ارمغان دیگری برای مردم منطقه داشته باشد.


با عملیات تروریستی در کرمان فرصتی برای رژیم جمهوری اسلامی پیش آمده تا با مظلوم نمایی خود را قربانی تروریسم جلوه دهد و به این بهانه موج اعدام زندانیان را گسترش دهد و فضای سرکوب و ارعاب در جامعه را تشدید کند. نباید به رژیم اجازه داد تا به بهانه مقابله با تروریسم ماشین کشتار زندانیان را سرعت ببخشد و با امنیتی کردن فضای جامعه مردم را مورد تعرض قرار دهد. ماشین کشتار این رژیم باید متوقف گردد. رژیم جمهوری اسلامی در دی ماه ۱۳۹۸ با جار و جنجال تبلیغاتی و رژه تابوت ها و قهرمان سازی از قاسم سلیمانی تروریست به بهانه مقابله با تهدیدات جنگی آمریکا در واقع جنبش دادخواهی علیه جنایاتی که رژیم در جریان خیزش انقلابی آبان ۹۸ علیه مردم انجام داده بود را نشانه گرفت. این بار هم سران و فرماندهان سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی با تلاش برای امنیتی کردن بیشتر فضای جامعه در واقع جنبش انقلابی ژینا و تداوم آن را نشانه گرفته اند.


حزب کمونیست ایران عملیات تروریستی در کرمان را قاطعانه محکوم می کند و به بازماندگان قربانیان بی دفاع این واقعه تسلیت می گوید. حزب کمونیست عملیات تروریستی در کرمان را محصول مستقیم  سرکوبگری ها و تروریسم رژیم جمهوری اسلامی در داخل ایران و سیاست های مداخله گرانه و تروریستی این رژیم در سطح منطقه می داند. حزب کمونیست ایران بر این باور است که کارگران و مردم ستمدیده ایران تنها از مسیر گسترش اعتصابات و مبارزات حق طلبانه خود و با تشدید مبارزه برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و با فراهم آوردن ملزومات این سرنگونی بر متن مبارزات جاری می توانند از تروریزه کردن و ناأمن کردن فضای جامعه جلوگیری کنند و رژیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.


سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری


کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

۱۳ دی ماه ۱۴۰۲
۳ ژانويه ۲۰۲۴

شبکه تلویزیون حزب کمونیست ایران و کومه له

https://alternative-shorai.tv

https://cpiran.org

https://komala.co

اشتراک در شبکه های اجتماعی: