ارسال


تحریم مضحکه انتخابات همچنان درحال گسترش است

دو روز مانده به برگزاری مضحکه انتخابات دوره یازدهم مجلس اسلامی، تلاش رژیم برای نمایش مشروعیت کاذب حاکمیتش با تحریمهای گسترده انتخابات از جانب تشکلهای کارگری، احزاب و سازمانهای سیاسی و نهادها و جریانات متفاوت در ایران و خارج کشور روبرو شده است. روز یک شنبه ۲۷بهمن دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در تجمع اعتراضی خود با شعار”نه صندوق، نه آرا، تحریم انتخابات”موضع جنبش دانشجویی در رابطه با این نمایش انتخاباتی را اعلام داشتند.بسیاری از مؤسسات نظر سنجی حتی حکومتی نیز اعتراف کرده‌اند که تلاش رژیم اسلامی برای نمایش قدرت در این عرصه از اقبال بسیار پایینی برخوردار بوده است.

روز شنبه ۲۶بهمن احمد نادری رئیس مؤسسه مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت که: “بر اساس نتایج نظر سنجی این مؤسسه در نیمه اول بهمن ماه، تنها ۲۴,۲ در صد مردم تهران در این انتخابات شرکت می کنند.”در رابطه با این نظر سنجی خبر گزاری حکومتی فارس اعلام نمود که ۹۳در صد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند، از وضعیت زندگی خود و اداره حکومت راضی نیستند. بنابراین یقینأ میزان مشارکت از آنچه در نظر سنجی آمده نیز پایین‌ترخواهد بود و روز به روز جمع بیشتری به تحریم می پیوندند.گروههای کثیری از مردم ایران از فردای کشتار آبان ماه اعلام کردند که انتخابات رژیم را تحریم خواهند کرد.

نمایش انتخابات کنونی آنقدر مفتضحانه است که حتی اصلاح طلبان که خود همیشه بخشی از فعالین آن بوده اند، امسال به دلیل رد صلاحیت شان از سوی شورای نگهبان، با زبان بی‌زبانی تحریم انتخابات را اعلام کرده اند. با توجه به وجود چنین فضایی، در کردستان نیز دیروز سه شنبه، ۱۷نفر از کسانی که در شهرهای استان کرمانشاه خود را کاندید نمایندگی مجلس کرده بودند از تصمیم خود پشیمان شدند و استعفا دادند.

جمهوری اسلامی در شرایطی نمایش وقیحانه انتخابات را برگزار می‌کند که در چند ماه گذشته جنایات بیشماری مرتکب شده است. از کشتار بیش از ۱۵۰۰نفر در خیزش آبان، که رژیم به منظور جلوگیری از تأثیر گذاری منفی بر همین نمایش انتخابات هنوز هم جرأت نکرده آمار واقعی آنرا اعلام کند، تا دروغگوییهای آشکار در سرنگون ساختن جنایتکارانه هواپیمای اکراینی که منجر به جانباختن ۱۷۶انسان بی‌گناه شد و ظالمانه و غیر انسانی حتی به خانواده‌های داغدار اجازه ندادند تشییع جنازه عزیزانشان را نیز برگزار کنند. افتضاح این جنایت آنچنان بوده که رژیم تا کنون جرأت نکرده جعبه سیاه آنرا نیز برای کشف حقایق در اختیار مجامع بین‌المللی بگذارد.حال در چنین شرایطی خامنه ای و روحانی و دیگر کاربدستان قاتل رژیم پُررویانه برای رفتن مردم به پای صندوقها و رأی دادن به مشروعیت حاکمیت نامشروعشان التماس می‌کنند. می‌خواهند با عکس گرفتن از تجمع مردم در محل مضحکه انتخابات، برای فریب افکار عمومی سند وجود پایه اجتماعی برای خود تهیه کنند. این تنها هدف رژیم از برگزاری نمایش انتخابات بوده است و در این راه حتی مزورانه به تحریک احساسات ناسیونالیستی و “ایرانی بودن”نیز متوسل شده اند.

مردم به رژیم فاسد و دزدی رأی نمی دهندکه با حاکمیت چهل ساله اش زندگی مردم کارگر و تهیدست را به خاک سیاه نشانده است. تا جائی که امروز به بیش از ۷۰در صد مردم ایران زندگی زیر خط فقر و یا فقر مطلق تحمیل کرده است. جمهوری اسلامی همانند سایر حاکمیتهای اسلامی داعش، طالبان، و غیره دستاوردی جز محرومیت و ممنوعیت آزادی و برپایی جنگ و خونریزی و قتل و کشتار در پرونده ندارد. برای رژیم اسلامی از همان ابتدا نه تنها انتخابات بلکه خود مجلس اسلامی نیز جز ابزاری برای نمایش دخالت مردم در حکومت، نه جایگاهی و نه قدرتی در حاکمیت داشته است. مجلسی که باید نمایندگانش مُلتزم به اصل ولایت فقیه و گوش به فرمان و بله گو باشند، از صافیهای متعدد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و دیگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی گذشته باشند. مجلسی که همه تصمیماتش با یک حکم حکومتی قابل لغو هستند و هیچ نماینده ای نیز غیر از سکوت وظیفه دیگری در مقابل آن ندارند. آیا در انتخابات مجلسی که همه تصمیمات حتی در مورد مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند افزایش قیمت بنزین نیز از بالا برایش گرفته می‌شود، رأی مردم محلی از اِعراب دارد؟

مسلمأ رژیم برای عدم شرکت مردم در نمایش انتخاباتی خط و نشان می کشد. اما مردم نیز وضعیت آشفته و ضعیف رژیم را می‌بینندو می‌دانند که نمی‌تواند در مقابل تحریم وسیع نمایش انتخابات از جانب تودهای مردم ایران کاری انجام دهد.آنچه اکنون سران رژیم را به شدت نگران کرده، بروز خیزش توده‌ای دیگری در ایران در جریان این نمایش انتخاباتی است.مردم تهدیدهای رژیم علیه خود در این مضحکه را جدی نمی‌گیرند ودر این نمایش مسخره شرکت نخواهند کرد. آنان اجازه نمی‌دهند رژیم ضد بشری از حضور آنان در پای صندوقهای رأی سؤ استفاده نماید.

مردم ایران انتخاب خود را در خیزش آبان با شعار”مرگ برجمهوری اسلامی”کرده اند. روز جمعه نیز با “پشت کردن به صندوقهای انتخابات”، آن مصیبتی را به خامنه ای نشان خواهند داد که قبلأ وحشت خود از آن را بیان کرده بود.بدون شک تا آنجا که به مردم کردستان نیز مربوط می شود، آنچنان که چهل سال قبل رفراندم فریبکارانه و قلابیی”حکومت اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم”خمینی را یکپارچه تحریم کردند، ارزشی برای نمایشهای انتخابات کنونی رژیم قائل نیستند. این بار نیز با عدم ظاهر شدن در پای صندوقهای رأی و تحریم گسترده آن، یکبار دیگر به عدم مشروعیت این رژیم کشتار و جنایت، رژیم فقر و گرسنگی و بیکاری،رژیم اعتیاد و تن فروشی، رژیم دزدی و فساد و اختلاسها،”نه ی”بزرگی خواهند گفت. مردم مبارز کردستان، گروهها و کسانی را که به تبلیغ برای این مضحکه حکومت اسلامی می پردازند و یا به پای صندوقهای رِأی می‌روند را عامل رژیم و طرفدار بقای آن می‌دانند و نخواهند بخشید.
19.2.2020




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result