ارسال


تنفر سیل زدگان از ریاکاری سپاه پاسداران

سیل ویرانگر و بی سابقۀ اخیر در ایران اینک به محملی برای سؤاستفاده و تسویه حساب جناحهای درون حاکمیت اسلامی تبدیل شده است. در شرایطی که این فاجعه انسانی به توده های مردم بیش از بیست استان کشور تلفات و خسارات زیاد جانی و مالی وارد کرده است، در شرایطی که مردم شهرها و به ویژه روستاها را با مشکلات عظیم مسکن، ارتباطات و زیستی روبرو ساخته است، به اعتراف خود مسئولان و کارگزاران رژیم نه دولت و نه جناح اصولگرا و سپاه پاسداران کار آنچنانی برای کاهش درد و رنج مردم و تأمین نیازمندی هایشان انجام نداده اند. این امر بار دیگر به همۀ مردم ایران و به ویژه به مردم ستمدیده سیل اخیر که به شدت نیازمند کمکهای همه جانبه از خوراک و پوشاک و سرپناه گرفته تا آب آشامیدنی و بهداشت و درمان و ارتباطات هستند، نشان داد که سران و کاربدستان این حاکمیت ضد بشری نه تنها در فکر مردم نیستند بلکه از هر فرصتی در جهت منافع خود استفاده می کنند.

فرماندهان رده بالای سپاه پاسداران به عنوان یکی از بزرگترین باندهای فساد قاچاق و دزدی،خود مسئول اجرای اکثر پروژه های راه و ساختمان، سد سازی و تونل و پُل سازی بوده اند. آنها با استفاده از رانت حکومتی مبالغ نجومی از امضای قراردادهای مربوطه را به جیب زده‌اند. آنان این پروژه ها را با کیفیت و مصالح ساختمانی بسیار بدی ساخته‌اند که در برابر توفان و سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی دارای کم‌ترین مقاومت هستند که درهنگام بروز چنین حوادثی، فرو می ریزند. تاوان این فساد و دزدیی باند سپاه پاسداران را باید توده های مردم با جان و مال خود بپردازند. یک نمونۀ آنرا در پروژه "مسکن مهر"در جریان زلزلۀ سال گذشته کرمانشاه و سرپل ذهاب دیدیم.

به این ترتیب دستگاه سپاه پاسداران سهم زیادی در بروز خسارات وارده به مردم در جریان حوادث طبیعی دارد. مردم ایران چهاردهه است شاهد قاچاق، فساد، زورگویی و قلدر منشی این نیروی سرکوبگر هستند به همین دلیل توده های مردم از سپاه پاسداران متنفرند و در هر فرصتی تنفر و انزجار خود را از آنان بروز داده و درمقابل تعرضات شان عکس‌العمل نشان می دهند.

بنا به گزارشات منتشر شده روز سه شنبه ١٣فروردین نیروهای سپاه سرکوبگر پاسداران بر سر باز کردن سیل بندهایی که مردم برای حفاظت از زمنیها یشان درست کرده بودند، با مردم سیل زدۀ روستاهای دشت آزادگان و سوسنگرد درگیر شدند. در این درگیری بر اثر تیراندازی پاسداران یک نفر از مردم معترض جان باخت و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند. گرچه "رمضان شریف" سخنگوی سپاه پاسداران روز بعد آنرا شایعۀ و فضا سازی دشمنان خواند، اما فیلم این درگیریها که وسیعأ در شبکه‌های اجتماعی پخش گردید، بر وقوع این جنایت ضد انسانی از سوی سپاه پاسداران صحه گذاشت. نفرت و انزجار مردم آسیب دیده از سیل اخیر روزانه نثارهمۀ مهره‌های رژيم می شود. محسن رضایی، حسن روحانی، علی لازیجانی رئیس مجلس، استاندار، نمایندۀ مجلس و فرماندهان سپاه از جمله کسانی بوده‌اند که مردم با آنها درگیری لفطی داشته اند. مردم معترض با فریادهای اعتراضی و "دروغ‌گو "نامیدن آنهابه حضور ریا کارانه شان عکس‌العمل نشان داده اند. محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درگزارشی به محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با اوضاع مناطق سیل زده از خشم و انزجار مردم جان به لب رسیده از رژیم سخن به میان آورد و اعتراف نمود که: "مردم نه مسکن دارند و نه آب و برق و خوراک و خدمات پزشکی. مردم آنقدر از دولت خشمگین هستند که کسی ازمقامات دولتی جرأت نمی‌کنند به منطقه نزدیک شود."البته رسانه‌های دولتی هم به سهم خود اعلام می‌کنند که خشم و نفرت مردم متوجه سپاه پاسداران، مجلس و کل حاکمیت هست.

احمد خادم فرمانده قرارگاه سپاه در جنوب ایران که مردم را مورد یورش قرارداده بودند و به سوی آنان شلیک کرده بودند، خشم و نفرت جوانان نسبت سپاه را به خاطر شکستن سیل بندهایی که مردم برای حفاظت از مزارع و خانه هایشان درست کرده بودند، تأئید کرد. روز پنج شنبه ١٥فروردین نیز مردم روستاهای اطراف خرمشهر در اعتراض به باز کردن سد سلولی"منیخ "از جانب سپاه پاسداران با برپایی تجمع اعتراضی به این اقدام رژیم اعتراض نمودند و اعلام داشتند که با باز کردن این سد شهرهای خرمشهر و آبادان نیز با خطر سیل روبرو خواهند شد.

گرچه علی خامنه ای، حسن روحانی و علی لاریجانی و بعض دیگر از مسئولان ادعا کرده‌اند که خسارت وارده به مناطق سیل زده کاملآ جبران خواهد شد، اما تجربه مردم از چهاردهه حاکمیت این رژیم فاسد موجب شده که مردم به وعده وعیدهای دروغین و سرخرمن مقامات رژیم اسلامی باور نداشته باشند. روز چهار شنبه گدشته حسن روحانی برای شانه خالی کردن از زیر بارِ قولِ جبرانِ خسارت مردم اعلام نمود که : "تحریمهای ایالات متحده موجب بسته شدن حسابهای بانکی هلال احمر شده است". البته این ادعا بلافاصله از جانب رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی تکذیب شد و اعلام داشت که هیچ مانعی برای ما بر سر راه کمک به هلال احمر ایران وجود ندارد.حسن روحانی همچنین مدعی شد که تحریمها مانع ارسال کمک‌های ایرانیان خارج از کشور نیز شده است.

این اوج درماندگی رژیمی است که برای رفع مشکلاتی که در نتیجه سیل دامنگیر مردم شده است، چشم به راه رسیدن کمکهای شخصی ایرانیان خارج کشور باشد. کشور ایران که سرشار از منابع طبیعی است به دلیل فساد و دزدی نهادینه شده در همه ارگانهای حاکمیت و هزینه‌های هنگفت راه اندازی دم و دستگاههای متعدد و عریض و طویل امنیتی و سرکوب و به علت هزینه‌های کلان اجرای سیاستهای توسعه طلبانه رژیم اسلامی، به گدایی از ایرانیان خارج کشور افتاده است. چنین رژیمی نه شایسته اعتماد است و نه صلاحیت اداره جامعه را دارد.

شنبه - ۱۷ فروردین - ۱۳۹۸ , 06 - 04 - 2019




ما را دنبال کنید

تویتر Find us on youtube Follow us on google+ Follow us on facebook CPIran_mailing address
Result